וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן לאשטון: חזרי בך מההשוואה בין טולוז לעזה

פנחס וולף

20.3.2012 / 8:15

שר החוץ אביגדור ליברמן המבקר בסין זעם על דברי מקבילתו באיחוד האירופי נוכח הפיגוע בטולוז שבצרפת ואמר כי אלו "אינם ראויים". לדבריו, "עליה לחשוב על ילדי דרום ישראל"

התבטאותה של שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, אמש (שני) על הפיגוע בצרפת בו נהרגו ארבעה ליד בית הספר היהודי בעיר טולוז עוררו עליה זעם רב מצד מקבילה הישראלי, אביגדור ליברמן. אשטון, שדיברה בפני קבוצת ילדים פלסטינים השוותה בין הסבל שעובר העם הפלסטיני לתקרית הירי בטולוז אתמול ולפיגוע הרצחני בנורבגיה בקיץ, שבו נהרגו 77 בני אדם. ליברמן, השוהה בביקור רשמי בסין אמר כי דבריה "אינם ראויים".

עוד אמר ליברמן כי הוא מקווה שהיא תבחן אותם שוב ותחזור בה מן הדברים. "הילדים שעליהם צריכה אשטון לתת את דעתה הם ילדי דרום ישראל החיים בחשש מתמיד מהתקפות הטילים הנשלחות לעברם מעזה", אמר ליברמן והוסיף כי "ישראל היא המדינה המוסרית ביותר בעולם ולמרות שהיא נאלצת להילחם בטרוריסטים הפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית, צה?ל עושה הכל על מנת שלא לפגוע באותה אוכלוסייה אף שהיא מגנה על הטרוריסטים".

"התכנסנו כאן כי אנו מזהים את הפוטנציאל שבנוער הפלסטיני", אמרה אשטון במפגש עם הילדים הפלסטינים וציינה כי "נגד כל הסיכויים, הם ממשיכים ללמוד, לעבוד, לחלום ולשאוף לעתיד טוב יותר". בשלב זה דיברה על מותם של צעירים בטרם עת ברחבי העולם: "בימים שאנו זוכרים ילדים צעירים שמתו בכל מיני דרכים בנסיבות איומות - ילדים בלגים שאיבדו את חייהם, הדברים שאירעו בטולוז, מה שקרה בנורבגיה בשנה שעברה, מה שמתרחש עכשיו בסוריה, הדברים שקורים ברצועת עזה ובחלקים אחרים של העולם - אנחנו זוכרים בני אדם צעירים שאיבדו את חייהם". בנוסף ציינה אשטון מקרי רצח אכזריים כאשר "הדברים שקורים ברצועה עזה" הוא אחד מהם, אך לא הזכירה את המילה "ישראל" בדבריה.

בשאר דבריה התייחסה אשטון לתמיכה שמעניק האיחוד האירופי לעם הפלסטיני ולהעצמה של הדור הפלסטיני הצעיר. "כאן ישנם אנשים צעירים שמבקשים לא להיות מנהיגי העתיד, אלא שיתייחסו אליהם ברצינות כאל המנהיגים של היום. הם אלו שעלינו להביט בהם, להם אנו אמורים להקשיב ואותם אנו אמורים לכבד", סיכמה אשטון את דבריה.

הפיגוע בצרפת - כותרות אחרונות:
קתרין אשטון: "ילדים נהרגים בטולוז, עזה וסוריה"
אבל כבד בטולוז: "אלוהים קטף ארבעה ורדים"
דיווח: "שלושה ניאו-נאצים אחראים לירי בטולוז"
צרפת: 4 נהרגו מירי בבית ספר יהודי, בהם 3 ילדים

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully