וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחיות לא ישבתו: הושגה פריצת דרך במשא ומתן

יום חג במחלקות האשפוז: בתום מגעים ממושכים ואיומים בהשבתות מערך האחיות הוחלט על הוספת מיטות אשפוז ועל מתן תמריצים לאחיות. היום יתכנסו הצדדים כדי לנסח את ההבנות

בתום משא ומתן ממושך, הגיעו הלילה (ראשון) נציגי הסתדרות האחים והאחיות ונציגי משרד האוצר להסכמות סביב הפתרונות לעומסים במחלקות האשפוז – כך דווח בקול ישראל. בין היתר, הוסכם בפגישה שהתקיימה הלילה והוגדרה "דחופה", על תוספות שכר לאחיות ומתן תמריצים לאלו מהן העובדות במחלקות עמוסות, וכן על פתיחת מחלקות אשפוז נוספות בבבתי החולים סורוקה, נהריה ו-וולפסון, והוספת עוד כ-300 מיטות אשפוז גריאטרי. היום ייפגשו נציגי הצדדים כדי לנסח את ההבנות.

יו"ר הסתדרות האחים והאחיות, אילנה כהן, אמרה כי "נכון לעכשיו" נמנעה השבתת מערכת הבריאות שנקבעה ליום שני, אך במידה וההסכמות לא יאושרו, ייתכן וההשבתה תתקיים בכל זאת.

זה מספר חודשים שהאחים והאחיות מלינים על מצוקה האשפוז הקשה בבתי החולים ועל המחסור החמור, כלשונם, בכוח אדם. כבר לפני למעלה מחודשיים, ב-10 בינואר, הודיעה כהן על סכסוך עבודה, ולפני כחודש היא אף הבטיחה במכתב שנשלח לנציגי האוצר ולסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, כי תצא לשביתה אם לא יימצאו פתרונות למצב. לפני כשלושה שבועות אף התקיימה שביתת אזהרה למשך 24 שעות, במסגרתה פעלו מחלקות מסוימות במתכונות מצומצמות ואחרות הושבתו כליל בבתי החולים ברחבי הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully