וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארה"ב לרוסיה - בעולם חוששים מהניסוי הצפון-קוריאני

17.3.2012 / 0:21

צפון קוריאה נחשדת כי שיגור הלוויין שהיא מתכננת בחודש הבא הוא למעשה ניסוי של טיל ארוך-טווח. בוושינגטון מאיימים למנוע את סיוע המזון, גם ברוסיה וביפן חוששים

לאור הצהרותיה של צפון קוריאה כי תשגר בחודש הבא לוויין לציון מאה שנים להולדתו של המנהיג הראשון, קים איל-סונג, התעוררו תגובות בעולם הקוראות למדינה לחזור בה. מזכ"ל האו"ם, באן קי-מון קרא אמש (שישי) לצפון קוריאה"לשקול את החלטתה" בנושא. בנוסף, גורם בכיר במשרד החוץ של יפן אמר הבוקר כי שיגור הלוויין מהווה הפרה של החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, וכי תקיים דיון בנושא עם מדינות נוספות.

שליט צפון קוריאה קים ז'ונג-און מבקר ביחידה צבאית, פברואר 2012. רויטרס
מה הוא מתכנן? קים ג'ונג-און, מנהיגה הנוכחי של צפון קוריאה/רויטרס

האמריקאים, מצדם, לא הסתפקו בגינוי והזהירו את צפון קוריאה שלא לשגר לוויין לחלל, כי המהלך יוביל לביטול סיוע המזון שארצות הברית הבטיחה לה. "זה מעלה את השאלה אם כאשר צפון קוריאה חתמה על ההסכם עימנו, היא עשתה זאת בתום לב", אמרה דוברת מחלקת המדינה האמריקאית, ויקטוריה נולנד.

גם במוסקבה גינו את היוזמה של המדינה המבודדת לשגר לוויין לחלל וקראו לה לא להציב מכושלים לשיחות שש המעצמות על תוכנית הגרעין שלה. "זה מעלה דאגה רבה", נמסר בהצהרת משרד החוץ הרוסי. "אנחנו קוראים לפיונגיאנג לא לשים עצמה נגד הקהילה הבינלאומית ולהימנע ממצבים שיגבירו המתח באזור".

למרות ניסיונות ההרגעה של צפון קוריאה, ציינו מומחים כי השיגור הצפוי הוא למעשה ניסוי נוסף של טיל ארוך-טווח, מהלך שנועד להפעיל לחץ על וושינגטון במגעים על פירוק מגרעין. צפון קוריאה, שהודיעה לאחרונה שתשהה את הניסויים בנשק גרעיני ובטילים ארוכי-טווח, הודיעה כי כבר שיגרה שני לווייני ניסוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully