וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכוון גבוה: "חסר הפחד" צנח מגובה של כ-22 ק"מ

כוכב הספורט האתגרי, האוסטרי פליקס באומגרטנר, עשה את הבלתי ייאמן ושהה באוויר במשך 8 דקות ו-8 שניות. הוא לא עוצר כאן ובקיץ ינסה לשבור את שיא העולם ולקפוץ מ-37 ק"מ

אמן הצניחה החופשית האוסטרי, פליקס באומגרטנר, שבר את שיאו עד כה בענף האקסטרים, כשקפץ מגובה בלתי נתפש של כ-21.8 קילומטרים. "פליקס חסר הפחד", כפי שהוא מכונה, צנח ארצה במהירות שהגיעה בשיאה ל-364 קמ"ש - דהיינו, יותר מ-100מטרים בשנייה - כשהיה תלוי בין שמיים וארץ במשך שלוש דקות ו-43 שניות, עד אשר פתח את המצנח ונחת בשלום כ-30 קילומטרים מרוזוול שבניו מקסיקו.

הקופץ האוסטרי פליקס באומגרטנר, שזינק לקרקע מגובה. AP
"היה שלב בו רציתי לפתוח את המצנח, כי חשבתי שעבר די זמן, אבל שמתי לב שאני עדיין בגובה של 15 קילומטרים באוויר". באומגרטנר ברגע הצניחה/AP

כוכב הספורט האתגרי בן ה-42 בילה באוויר, בסך הכל, שמונה דקות ושמונה שניות מהרגע בו צנח מקפסולה שוויסתה את לחץ האוויר בגובה העצום בו שהה בטרם יצא לאתגר הגדול בחייו. "היה שלב בו רציתי לפתוח את המצנח, כי חשבתי שעבר די זמן, אבל שמתי לב שאני עדיין בגובה של 15 קילומטרים באוויר", אמר באומגרטנר לאחר הצניחה.

הקופץ האוסטרי פליקס באומגרטנר, שזינק לקרקע מגובה. AP
בקיץ הקרוב הוא יעשה זאת מגובה של 37 קילומטרים. באומגרטנר ברגע הצניחה/AP

למרבה ההפתעה, אין מדובר בקביעת שיא חדש בענף. בשנות ה-50' קפץ ג'ו קיטינגר, טייס לשעבר בחיל האוויר האמריקאי, מגובה של 31.3 קילומטרים והוא מחזיק עד היום בשיא העולם בצניחה חופשית. קיטינגר משמש כיום כאחד מיועציו האישיים של באומגרטנר. "תתכונן", אמר לו קיטינגר בטרם הקפיצה האחרונה, "אתה תהנה מנוף המדהים ביותר שראית בחייך".

הקופץ האוסטרי פליקס באומגרטנר. AP
האתגר הגדול עוד לפניו. באומגרטנר לאחר הצניחה המוצלחת/AP

עם זאת, פליקס חסר הפחד מכוון גבוה - תרתי משמע - ומתכוון לנפץ את שיאו של מאמנו האישי; קפיצתו המרשימה של באומגרטנר הייתה רק הכנה לקראת הדבר האמיתי - קפיצה מגובה של 37 קילומטרים בקיץ הקרוב. "הקפיצה האחרונה הכניסה בי מוטיבציה גדולה עוד יותר לקראת הצעד הבא", הסביר.

עוד בנושא
צפו: נפאלי בגובה 56 סנטימטרים רוצה שיא גינס
צפו: 850 משתתפים שברו שיא ב”דומינו ראלי” אנושי

(עדכון ראשון: 17:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully