וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרמניה: אנדרטת השואה בברלין בסכנת התפוררות

16.3.2012 / 9:10

מחקר חדש מצא כי מבנה הבטון שהוקם בברלין לזכר קורבנות השואה נמצא כעת במצב שחיקה מתקדם בשל תנודות במזג האוויר. הפתרון - רצועות פלדה לחיזוק. "לא רצינו לסגור את האתר"

אנדרטת הבטון רחבת הידיים לזכר קורבנות השואה היהודים הפכה לאחד מסמליה המוכרים של ברלין, בירת גרמניה, ולאטרקציה תיירותית פופולרית המושכת המוני תיירים מכל רחבי העולם מדי שנה.

האנדרטה, אוסף קירות בטון היוצרים מעין מבוך, לא הרחק משער ברנדנבורג, אתר מפורסם נוסף בעיר, נתונים בסכנת התפוררות - כך התגלה לאחרונה במחקר שערכו במקום צוות מהנדסים.

במחקר נמצא כי אחד מכל שבעה בלוקי בטון במתחם, המכיל 2,711 בלוקים, נמצא בסכנת התפרקות כתוצאה מהיסדקות הבטון. "לא היינו בטוחים מדוע יש סדקים בבטון, אך יתכן שהסיבה היא תנודות קיצוניות בתנאי מזג האוויר ובטמפרטורה", אמר דובר אתר ההנצחה, פליציטס בורצים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תוצאה של תנודות קיצוניות במזג האוויר". סדקים באנדרטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חברה שהשתתפה בבניית האנדרטה סיפקה גז לתאי ההשמדה

עיצובו ובנייתו של המבנה, אשר הקמתו הסתכמה ב-27 מיליון אירו, היו בעבר מקור למחלוקת - בין היתר נוכח העובדה שהוא מנציח את זכרם של הקורבנות היהודים ומתעלם מיתר קורבנות המלחמה. עבודת הבנייה הוקפאה לזמן מה בשנת 2003, כאשר התגלה כי חברת דגוסה, שסיפקה חומר דוחה גרפיטי לצביעת המצבות, ייצרה את הגז צקלון בה (B) שבימי מלחמת העולם השנייה שימש להשמדה בתאי הגזים.

בשנים שחלפו מאז נפתח האתר לציבור הרחב בשנת 2005, ניכרים בו סימני שחיקה משמעותיים. רצועות פלדה רותכו סביב שניים מהבלוקים על מנת למנוע את התפוררותם המוחלטת, ומקרן ההנצחה של האתר נמסר כי 380 בלוקים נוספים צפויים לעבור טיפול דומה בקרוב. "לא רצינו לסגור את האנדרטה, ורצועות הפלדה מאפשרות לנו להשגיח על הבלוקים ולוודא שהאתר בטוח למבקרים", נמסר מקרן ההנצחה.

עוד בנושא:
"מדאם טוסו" בברלין מציג: בובת שעווה של אנה פרנק
המורמונים חסמו הגישה לנתונים על קורבנות השואה
המוזיאון במחנה ההשמדה בסוביבור ניצל ולא ייסגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully