וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החינוך יבחן צמצום מספר בחינות הבגרות

ענת שלו

15.3.2012 / 12:30

הוועדה שתוקם תורכב מנציגי מורים, מנהלים ותלמידים, והיא תבחן את נחיצותן של הבחינות אותן נדרשים בני הנוער לעבור. "המטרה: להקנות לנוער כישורים וידע שיהפכו אדם למשכיל"

הסוף לריבוי מבחני הבגרות? שר החינוך, גדעון סער, פנה באחרונה למספר מומחים בתחום החינוך כדי להקים ועדה שתבחן מחדש את בחינות הבגרות ואת נחיצותן. במסגרת הוועדה, אשר בראשה תעמוד מנכ"ל משרד החינוך, דלית שטאובר, ייבחנו צרכיהם הלימודיים של בני נוער הלומדים בחטיבה העליונה (כיתות י'-י"ב), ותישקל האפשרות לצמצם את מספר הבחינות אותן נאלצים התלמידים לעבור.

ההחלטה להקים את הוועדה התקבלה בעקבות שיח שהחל לאחרונה במשרד החינוך אודות נקודות הבונוס וממוצע בחינות הבגרות שדורשת האקדמיה מהמועמדים אליה. במשרד טוענים כי כבר זמן רב לא נערך דיון בנושא הכישורים הדרושים לצעירים בתחילת המאה ה-21, ויש לבחון את איכות הלימודים ולא רק לרדוף אחר ציונים. "המטרה שלנו היא להקנות לבני הנוער יכולות, כישורים וידע שיהפכו אדם למשכיל ולבדוק מה נדרש לשם כך", אמרו הבוקר גורמים בכירים במשרד.

כדי לאייש את הוועדה, נעשו פניות למספר אנשי אקדמיה בתחום החינוך, אולם בכוונת משרד החינוך לערב גם נציגי מורים, מנהלים ואף תלמידים בעבודת הוועדה. במשרד החינוך מציינים כי מדובר בלא פחות ממהפכה, אולם, במערכת שזמן רב נודעה כרודפת אחר ציונים ואחר הצלחה במדדים בינלאומיים, עוד מוקדם מדי להכריז על מותן של בחינות הבגרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully