וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 שנים אחרי שברח מהכלא: בני סלע הורשע

גלעד גרוסמן

15.3.2012 / 10:05

האנס הסדרתי הורשע בעבירות של בריחה ממשמורת חוקית, גניבה, פריצה והתנגדות למעצר. השופטת: "לא שוכנעתי שהנאשם היה נתון תחת איום מוחשי באופן שנשקפה לו סכנה טרם בריחתו"

בווידאו: בני סלע הורשע הבריחה מהכלא - 15.3.12/צילום: קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכה: אמיר קוטיגרו)

למעלה מחמש שנים לאחר שהטיל את אימתו על הציבור הישראלי, בית משפט השלום בראשון לציון הרשיע הבוקר (חמישי) את האנס הסדרתי בני סלע, בגין בריחתו מהכלא בנובמבר 2006. סלע, בן 41, מרצה כעת עונש של 35 שנות מאסר לאחר שהורשע באונס של 13 נשים. סלע הורשע בבריחה ממשמורת חוקית, פריצה למקום מגורים וגניבת רכב. הוא זוכה מאשמה של תקיפת שוטר והורשע במקומה בהתנגדות למעצר.

סלע ברח בנובמבר 2006, כשהובא לדיון בבית משפט השלום בתל אביב. הוא הורד מהמשאית על ידי שוטרי יחידת הליווי, והובל כשהוא אזוק בידיו לעבר המדרגות המובילות לתא המעצר בבית המשפט. סלע אמר לאחד השוטרים שהוא שכח קלסר מסמכים במשאית, ואז, כאשר השוטר הלך לכיוון המשאית, הוא רץ לחצר המעצרים, טיפס מעל לחומה המקיפה את החצר ונמלט. לאחר מכן פשט את בגדיו בגינה סמוכה ונמלט.

הצעד שביקש הנאשם לבצע הוא לא מידתי ולא סביר"

בריחתו של סלע, הנחשב לאחד האנסים המסוכנים ביותר בישראל, גרמה לבהלה רבה בציבור. במהלך תקופת הבריחה, שנמשכה כשבועיים, ערכו אנשי משטרה, אזרחים ומתנדבים חיפושים נרחבים אחריו. עלות החיפושים הסתכמה בכ-36 מיליון שקל. סלע נעצר לבסוף כאשר שוטר שעמד במחסום משטרה סמוך למושב רגבה הבחין במכונית שסוטה לשולי הכביש. כאשר השוטרים ניגשו לרכב, ניסה סלע להימלט, ונאבק עם השוטרים שעצרו אותו. הוא הואשם בבריחה ממשמורת חוקית, פריצה למקום מגורים, גניבת רכב ותקיפת שוטר בנסיבות מחמירות.

השופטת עירית ויינברג נוטוביץ' כתבה בהכרעת הדין שהיא לא שוכנעה כי "הנאשם היה נתון תחת איום אמיתי ומוחשי באופן שנשקפה לו טרם בריחתו סכנה של פגיעה מוחשית בפגיעה בחייו". היא הוסיפה כי "הצעד שביקש הנאשם לבצע הוא לא מידתי ולא סביר בנסיבות העניין. ניצול פירצה כדי לברוח לא יכול להוות צידוק לביצוע עבירה".

עוד באותו נושא
חשד: אמו של האנס בני סלע הבריחה לו סרטי פורנו
לפני השנה: בני סלע יישאר בביה"ח סורוקה לצורך השגחה
אישום נגד בני סלע על בריחה, גניבה, התפרצות ותקיפת שוטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully