וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: שתי ילדות התאבדו "כדי לחזור אחורה בזמן"

התלמידות, שהטביעו עצמן בבריכה, הושפעו מסדרת טלוויזיה פופולרית המשלבת בעלילה מוות של דמויות, החוזרות לזמנים עתיקים. אחת הבנות כתבה: "חולמת לחזור לשושלת צ'ינג"

שתי תלמידות בית ספר בסין התאבדו כיוון שחשבו שכך יצליחו לצאת למסע בזמן, וייתכן שהושפעו מעלילת תוכניות טלוויזיה פופולריות במדינה - כך דיווח היום (רביעי) העיתון הממשלתי "צ'יינה דיילי". המקרה החזיר למרכז תשומת הלב הציבורית את השפעת התכניות על הנוער, זאת לאחר שהשלטון כבר אסר על שידורן בשעות צפיית השיא, במטרה להיאבק בתופעה.

הילדות, תלמידות כיתה ה', הטביעו עצמן בבריכה והשאירו מכתב התאבדות, ממנו עלה כי הן קיוו להפוך לנוסעות בזמן לאחר מותן. אחת מהבנות כתבה כי היא חולמת לחזור בזמן לתקופת שושלת צ'ינג, שהיתה האחרונה בשושלות הקיסריות של סין, וגם לבקר בחלל החיצון. לילדה השנייה היתה כנראה סיבה נוספת למעשה האובדני: היא חששה מכך שתצטרך לספר להוריה שאיבדה את השלט הרחוק של המוסך בביתם.

העיתון לא ציין איזו סדרה היתה עשויה להשפיע על הבנות, אולם הזכיר כי במדינה ישנן כמה תוכניות פופולריות שעלילתן כוללת לרוב את מותה של אחת הדמויות, וחזרתה בזמן לתקופות עתיקות.

לפי סקר שקיים עיתון בדרום מזרח סין, 14 מתוך 16 תלמידי בתי ספר חושבים שמסע בזמן הוא אפשרי. סון ויואקיו, סגן מרכז המחקר לילדים וצעירים בסין, ציין כי עדיין קיימת בעיה של צופים צעירים, המייחסים יותר מדי משמעות למה שהם רואים בטלוויזיה. "ילדים בבית הספר עשירים בסקרנות, אבל אין להם מספיק שיקול דעת, לכן טרגדיה כזאת מתרחשת בכל כמה זמן", הוסיף ויואקיו. "שמעתי על ילדים שקפצו מבניינים גבוהים אחרי שראו שחקן עף בתכנית קסמים. התנהגות חקיינית היא חלק מהטבע של ילדים צעירים, אבל זה מאד מסוכן. לכן, עלינו לתת איזו אזהרה לילדים בתוכניות הטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully