וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתעה במצרים: דירגה את ישראל כטובה בעולם במחקר

ניר יהב

14.3.2012 / 18:13

מתיחות? עוינות? דו"ח של מכון המחקר הלאומי המצרי דירג את המחקר המדעי בישראל במקום הראשון מבין 142 מדינות. מערכת החינוך המצרית מדורגת רק במקום ה-135

ישראל מדורגת במקום הראשון מתוך 142 מדינות במדד איכות המחקר המדעי – כך קובע דוח שפרסם היום (רביעי) מכון המחקר של הקבינט המצרי. המחקר של המכון, IDSC שמו, העלה כי אחרי ישראל מדורגות שוויץ, ארה"ב ויפן, ומצרים נמצאת במקום ה-113 בלבד. המחקר העלה עוד כי מערכת החינוך המצרית מדורגת במקום נמוך מאד, 135, בעוד שזו של ישראל מדורגת במקום ה-48 ושוויץ במקום הראשון.

המחקר בדק גם את המדד הבוחן את איכות לימודי המדע והמתמטיקה, ומצא כי מצרים מדורגת במקום ה-132 בעוד סינגפור בראש הרשימה, ואילו ישראל מדורגת במקום ה-79.

עוד גילה המחקר כי ישראל נמצאת במקום השביעי בשיתוף הפעולה בין אוניברסיטאות לבין המגזר העסקי בתחומי מחקר ופיתוח. גם ברשימה זו נמצאת שוויץ בראש הרשימה, בעוד שמצרים מדשדשת במקום ה-128.

קטאר היתה המדינה שדורגה הכי גבוה בין המדינות הערביות ובמקום העשירי בעולם בתחום שיתוף הפעולה בין אוניברסיטאות והמגזר העסקי, ולאחריה סעודיה ואיחוד האמירויות. מצרים הוצבה במקום ה-40 בעולם בנוגע לזמינות מדענים, לעומת מקום 25 בשנה שעברה.

מכון המחקר IDSC הוא מכון חשיבה המעניק משירותיו לממשלת מצרים, ונחשב למעשה כמעין צוות חשיבה של הממשלה. רוב מחקריו מתמקדים בנושאי כלכלה, חברה ופיתוח. מטרותיו המוצהרות הן להעניק ייעוץ אובייקטיבי לממשלה באמצעות הצגת תרחישים ומחקרים סטטיסטים, והכל על מנת להביא לשיפור הכלכלה ולרווחה בחברה המצרית.

עוד בנושא
שיעור האקדמאים ב-OECD זינק: בישראל להיפך
הוצאה לחינוך: ישראל משקיעה פחות ממדינות ה-OECD

  • עוד באותו נושא:
  • מצרים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully