וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים סירבו לחסן: חצבת התפרצה בקיבוץ הרדוף

קובי דוד

14.3.2012 / 15:33

רק בשבוע שעבר לקו שלושה תינוקות בחצבת, וגם התפרצויות של שעלת נמצאו בקרב ילדי היישובים הסמוכים הלומדים בבית הספר בהרדוף. משרד הבריאות: "מנסים לשכנע את הקהילה לחסן"

הורים לילדים ביישובי הגליל התחתון ובעמק יזרעאל חוששים לשלוח את ילדיהם לבית הספר. הסיבה היא שילדיהם לומדים בבית הספר היסודי בקיבוץ הרדוף, בו מתגוררים חסידי תורת האנתרופוסופיה, ובשל השקפת עולמם, מסרבים ההורים לחסן את ילדיהם. לאחרונה התגלו באזור מקרים רבים של ילדים אשר לקו במחלות הזיהומיות השכיחות בעולם – שעלת וחצבת – בשל ההתנגדות הנחרצת לחיסונם.

אב לילד הלומד בבית הספר הרדוף, ומתגורר באחד מיישובי הגליל התחתון, אומר כי מדובר בבעיה אקוטית. "ישנם הורים שלא מוכנים לחסן את ילדיהם, ובכך פוגעים באיכות חייהם של ילדינו", טוען האב, "אני לא רוצה כל פעם לשלוח את הבן שלי בידיעה שהוא עלול לחזור הביתה קודח מחום".

בשבוע שעבר, הגיעו שלושה תינוקות אל בית החולים העמק בעפולה, לאחר שנדבקו בחצבת. השלושה הגיעו במצב קל, הם טופלו ושוחררו, אך נזקקו למעקב רפואי צמוד. מנהל השירות למחלות זיהומיות בילדים בבית החולים, פרופ' דני מרון, ציין כי "במספר יישובים השוכנים בגליל התחתון ובעמק יזרעאל, כמו הרדוף, בית קשת, אילניה וכפר קיש, ישנה תחלואה והתפרצות של מחלת השעלת והחצבת שנובעת מאופי הקהילה שלא מעוניינת לחסן את ילדיהם ובכך הם מפיצים את המחלות מחוץ לכותלי היישוב".

עוד אמר מרון כי העניין הולך ומסתבך כאשר הילדים שחולים מדביקים את שאר הילדים בגנים ובבתי הספר והסביר את חשיבות החיסונים עבור הילדים. "מדובר בהליך חשוב מאוד שעלול להציל חיים. כל הורה צריך לקחת אחריות לא רק על ילדיו אלא גם על שאר הילדים שנמצאים בסביבה", אמר.

הרדוף: כל תושב פועל לפי הנחיית הרופא שלו

יש לציין כי הנגיף שתוקף את הילדים הללו עלול להישאר בגופם גם לאורך 14 ימים, בהם הם סובלים מעליית חום, נזלת, שיעול ולעיתים אף יכולה להתפתח דלקת ריאות מורכבת.

ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי ביישוב הרדוף הייתה תחלואה חריגה של חצבת לפני כמה חודשים, שנבעה מהעובדה שתושבי היישוב נוהגים שלא לחסן את ילדיהם. "בעקבות התערבות לשכת בריאות מחוז הצפון, נבלמה ההתפרצות לאחר שבוצעו חיסונים במקום. באשר לשעלת, אכן ישנם כעשרה מקרי שעלת במקום, שגם הם קשורים לחוסר היענות לחיסון", נמסר בתגובת המשרד, "משרד הבריאות ממשיך במעקב ובניסיונות לשכנע את הקהילה לחסן. מצבים כגון אלה מוכיחים את חשיבות ההתחסנות בהתאם לתכנית המומלצת על ידי משרד הבריאות, וזו דוגמא לכך שכאשר לא נענים לתוכנית החיסונים ישנם מקרי תחלואה".

ממזכירות קיבוץ הרדוף נמסר כי היא מתייחסת במלוא הרצינות לבריאות תושביה. "לפיכך ניתנה הנחיה לכלל התושבים להיבדק אצל רופאי המשפחה בקופות החולים, ולקבל מהם הוראות טיפוליות ברורות במטרה למנוע הידבקות וכמובן גם - להבריא במהרה". עוד נמסר כי בדומה לכלל אזרחי ישראל, תושבי קיבוץ הרדוף מבוטחים בקופות החולים, כאשר מרביתם חברים בקופת חולים כללית וכל תושב פועל בהתאם להנחיות רופא המשפחה שלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully