וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים יוזמים: ילד שלא יחוסן – לא ייכנס לגן

ענת שלו

8.3.2012 / 13:02

איגוד רופאי הילדים עולה שלב במאבק למתן חיסון לילדים והפעם באמצעות חקיקה. "ילד לא מחוסן פוגע לא רק בעצמו אלא במחוסנים סביבו", מזהיר ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד

איגוד רופאי הילדים בישראל פועל לקדם חקיקה לפיה ילדים שלא יעברו חיסוני שגרה במרפאות טיפת חלב כנדרש, לא יורשו להיכנס לגנים. האיגוד ישגר היום (חמישי) מכתב לסגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, בדרישה לאמץ מדיניות נוקשה בנושא. במסגרת זאת, הרופאים דורשים כי נגד הורים שלא יחסנו את ילדיהם יינקטו פעולות משפטיות ואף יוטלו עליהם קנסות.

ד"ר צחי גרוסמן, מזכ"ל האיגוד לרפואת ילדים, מסביר כי יש אוכלוסיות בארץ ששיעור ההתחסנות בהן הוא נמוך, מתחת ל- 85%, ואז יש סיכוי להתפרצות של מחלה. "זה קורה בעיקר במגזרים חרדיים, שבוחרים מטעם אמונתם שלא לחסן את הילדים, ובריכוזים של אוכלוסיות אלטרנטיביות כמו בהרדוף בצפון ובמספר אזורים נוספים".

לדבריו, אי חיסון ילדים עלול לפגוע דווקא בילדים שהם כן מחוסנים, ומדובר בנזק סביבתי לכל דבר. "כשילד לא מחוסן, הוא מהווה סכנה לילדים שכן מחוסנים. כי גם ילדים שעברו חיסונים, מסיבות אלה ואחרות, רמת הנוגדנים בדם שלהם לא מגיעה ל- 100%, ולכן הם לא מוגנים לגמרי. הלא מחוסן פוגע לא רק בעצמו אלא במחוסנים סביבו. כמו שלא נותנים לאנשים לעשן במסעדות מטעם הנזק הסביבתי שייגרם לאנשים סביבם, ככה צריך לדאוג שילד לא מחוסן לא ייכנס לגן", טוען מזכ"ל האיגוד.

עוד הסביר ד"ר גרוסמן כי היוזמה נועדה למעשה לנצל פרצות בחוק כדי להכריח את ההורים לעבור תהליך שיגרום להם "לרדת מהעץ", ולחסן את ילדיהם. "זוהי יוזמה שכבר מיושמת מספר שנים בארצות הברית. הורה שלא מעוניין לחסן את הילד שלו צריך להגיע ולהיפגש עם רופא בית הספר, לחתום על טפסים ומתוך התהליך הזה הרבה הורים מחליטים כבר לוותר ולחסן את הילדים. זה הכיוון אליו אנחנו מכוונים. הקלות הבלתי נסבלת כעת בה הורים לא מחסנים את ילדיהם עלולה להוביל למדרון חלקלק באזורים נוספים בארץ. ברגע שיהיה חוק, אנחנו מניחים שחלק לא קטן מההורים שלא מחסנים יחסנו את ילדיהם מתוך הבנה כי מדובר בנושא חשוב".

"חשוב להגן על הילדים כמה שאפשר"

איילה יערי מכפר סבא, אם לגלעד, בן ארבע ויעל בת שנתיים, תומכת מאוד ביוזמת איגוד רופאי הילדים. "אני לא צריכה לספר להורים שכשילד חולה נכנס לגן, אי אפשר לראות את הסוף של זה. כבר כמה פעמים קרה ששני הילדים שלי נהיו חולים במקביל, והרבה פעמים בגלל שילדים אחרים נדבקים אז הם יכולים להידבק שוב. אני חושבת שנושא החיסונים הוא חשוב. למרות שלרובנו היו מחלות כאלה ואחרות כשהיינו ילדים ולא קרה לנו כלום, יש גם דברים מסוכנים יותר היום ובכלל, אם אפשר לחסוך סבל מיותר אז למה לא?"

מנגד, נעמה חסון מגבעתיים, אם ליותם, בן שלוש, אינה מסכימה עם הלך הרוחות של הטלת סנקציות, כמו גם להכריח הורים לתת לילדיהם חיסונים שאולי אינם צריכים. "ברור שיש חיסונים בסיסיים שצריך לעשות, אבל אני לא יודעת בדיוק כמה חיסונים הולכים להכליל בזה, וכעקרון אני לא חושבת שאפשר להכריח הורים ולהגיד להם מה הדרך הכי טובה לטפל בילדים שלהם", טוענת חסון. "הורים צריכים להיות מסוגלים לבחור איך לטפל בילדים שלהם בלי שמישהו יכריח אותם איך ומה לעשות. לא כל מה שהרפואה המערבית אומרת שנכון צריך להגיד אמן. צריך לבדוק את הדברים האלה, ובטח שלא לכפות".

לקריאה נוספת
בהלת השפעת: 200 אלף בני אדם התחסנו בשבוע
בדיקות: שינויים פיזיולוגיים בגיל ההתבגרות
פריצת דרך? חוקרים טוענים כי פיתחו חיסון ל-HIV

לפניות לכתבת: anat.shalev2184@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully