וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר זוכה מעבירות הסתה בשל מחדלים משטרתיים

גלעד גרוסמן

13.3.2012 / 11:40

פעיל הימין שהואשם בעבירות של תמיכה בטרור לאחר שהחזיק בשנת 2000 חומרי תעמולה רבים של ארגון "כך", זוכה בשל כשלים של המשטרה הנוגעים "כמעט כל היבט ראייתי"

בית משפט השלום בירושלים זיכה הבוקר (שלישי) את פעיל הימין איתמר בן גביר, מעבירות של תמיכה בארגון טרור, וזאת בשל שורה של מחדלים משטרתיים. בן גביר הואשם בכך שבשנת 2002 שכר דירה בירושלים בה החזיק חומרי תעמולה רבים של ארגון "כך", שהוגדר כארגון טרור, מתוך כוונה להפיצם. בין השאר נטען כי בדירה הוחזקו תקליטורים, מדבקות וכרזות. "התיק שניהלה נגדי הפרקליטות במשך עשר שנים והסתיים בזיכוי מוחלט מלמד לדעתי עד כמה גורמים בפרקליטות רודפים אחרי ומתנכלים לי", אמר בן גביר בתגובה לזיכוי.

השופט, אלכסנדר רון, כתב בהכרעת הדין כי מדובר בעבירות חמורות, אולם החליט לזכות את בן גביר בשל כשלים רבים, הנוגעים "כמעט לכל היבט ראייתי שניתן להעלות על הדעת". בין השאר הוא מתח ביקורת על כך שהמשטרה איבדה ראיות, ערבבה ראיות מחקירות שונות ולא רשמה כראוי מוצגים.

לפני כעשרה חודשים נחשף חומר ראיות במשפט שהתנהל נגד בן גביר, אשר סיפק הצצה נדירה למעקבים שקיים אחריו השב"כ בשנים 2000 עד 2002, זאת לאחר שבית המשפט השלום בירושלים הורה למדינה לחשוף המסמכים. למרות שחומר הראיות שנחשף מוגבל, הוא חשף את פעילותו של השב"כ נגד פעיל הימין הקיצוני. תחת הכותרת "סודי ביותר" תוארו פעולותיו של בן גביר כפי שתועדו על ידי אנשי השב"כ. כך למשל, בדו"ח שנכתב באוקטובר 2000, נאמר כי "בן גביר נראה במבשרת ציון עם שני נערים ושלושה גברים כשהוא אוחז בשלטים. איתמר נוסע בפיאסטה אדומה, משם נסע לרחוב אגריפס, שם עצר ליד רכב שברולט ובו ברוך מרזל".

בדו"ח אחר נכתב: "בן גביר נעקב בעת לווית השר רחבעם זאבי מחשש כי יבקש לקיים פרובוקציה. במהלך הלוויה נראה ניפגש עם נעם פדרמן ועם פעיל ימין נוסף והשלושה חלפו על פני הארון". בהמשך מתוארות משמרות מחאה שקיים בן גביר ביחד עם פעילים נוספים בהר הרצל, בכיכר פריז וברובע היהודי.

בן גביר טען אז כי הפרקליטות קיימה נגדו אכיפה בררנית, שכן הכרוזים הוחזקו על ידי פעילים נוספים, אולם רק נגדו הוגש כתב אישום בשנת 2006. בן גביר דרש לזמן לעדות גם את המשנה לפרקליט המדינה שי ניצן ואת מי שכיהנה בתפקיד בעבר, טליה ששון. בפרקליטות המדינה התנגדו לבקשתו של בן גביר לעדות הבכירים, כולל התנגדות לבקשתו כי בכיר בשב"כ יעיד אף הוא. "חומר הראיות הוא בגדר שערוריה", אמר בן גביר, "מדינת ישראל השקיעה כל כך הרבה משאבים בכדי לראות אותי הולך למשמרות מחאה או סועד במסעדה. החומר הזה לא הוסתר במקרה. הוא מוכיח שהכרוזים שאני מואשם באחזקתם הוחזקו בידי אנשים רבים אחרים. אני נדהם לגלות בכל פעם את המגמה שיש למשנה לפרקליט המדינה להתנכל באובססיביות לימין ולי באופן אישי".

עוד באותו נושא:
הראיות נחשפו: כך עקב השב"כ אחרי איתמר בן גביר
מתנחלים תקפו את ח"כ זועבי: "מי יתחתן עם מחבלת"
חברי מרצ סיירו בחברון - והתקבלו בגידופים מצד פעילי ימין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully