וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הוועד האולימפי מכר את הקמע תמורת בצע כסף"

אנשי מחאת הקוטג' פנו במכתב למנכ"ל הוועד האולימפי, שבחר את התינוק של במבה כקמע של משלחת ישראל בלונדון, והאשימו אותו בחמדנות. הם גם פנו לספורטאים: "סרבו להשתתף"

בעקבות הכרזת הוועד האולימפי אתמול על כך שהסמל שייצג את נבחרת ישראל במשחקים האולימפיים בלונדון יהיה התינוק של "במבה", שלחו הבוקר (שלישי) אנשי תנועת "מחאת הקוטג'" מכתב למנכ"ל הוועד האולימפי ובו הם תוקפים את ההחלטה: "קמע וסמל נבחרת ישראל נמכר בעבור בצע כסף לחברה מסחרית".

"אזרחי ישראל מבוישים מהחלטתך על מכירת סמל וקמע נבחרת ישראל באולימפיאדה בנזיד עדשים למטרות שיווקיות של מוצר. חמור מכך, כאשר מדובר במוצר יקר של מונופול מפקיע מחירים כחברת אסם.", כתבו יוזמי המחאה על יוקר המוצרים בישראל. "האם אין זו חרפה כי סמל עושק כמו התינוק של אסם יהווה קמע ייצוגי להישגי הספורט הישראלי בלונדון? הציניות והחמדנות שלכם גרמה לרמיסת הכבוד העצמי של אזרחי ישראל ולפגיעה בספורטאי ישראל."

במכתב נטען כי אסם היא זו שבעזרת 'התינוק' המדובר, מוכרת לאזרחי ישראל במבה במחיר הזוי של כ-66 שקלים לקילוגרם. "החוצפה הכפולה היא שתושבי לונדון, בה מתארחת האולימפיאדה, קונים את אותה במבה במחיר נמוך יותר בעשרות אחוזים, כפי שנחשף בעבר", נכתב. "אתה אומר כי במשך שנים מהווה דמות התינוק של במבה דמות אהודה שהפכה לחלק מהחיים של כל הורה וילד בישראל, אנו תוהים אם זו אהדת הילדים לחטיף כלשהו או שמא אהדתכם לכמה עשרות אלפי שקלים מחברת אסם, היא זו שהביאה אתכם להחלטה הזויה ומבישה זו".

פעילי המחאה חתמו את מכתבם בפנייה לספורטאים המשתתפים בתחרות: "ברצוננו לחזק את ידיכם, ספורטאי ישראל, ולמחות על הכוונה להשתמש בעבודתכם הקשה ובהישגיכם האישיים לצורך מסע פרסום ושיווק "במבה" אסם. אנו קוראים לכם לסרב להשתתף בנבחרת האולימפית כל עוד הקמע והסמל שלה הוא כה פוגעני לרבים מתושבי ישראל".

אפרים זינגר, מנכ"ל הוועד האולימפי בישראל, התראיין הבוקר לגלי צה"ל ואמר כי "דורות גדלו על התינוק החמוד הזה. התינוק הזה מייצר אהדה וחיוביות, הוא מושך קהל צעיר, ואנחנו רוצים להגיע לקהל חדש". הוא גם ניסה להסביר את השיקולים הכלכליים של המהלך ואמר כי הוועד האולימפי ניזון מכספי ספונסרים. "גם אנחנו מתבססים על תכניות שיווק. המטרה היא לגייס חסויות מהסקטור המסחרי על מנת לא להיות תלויים בכספי המדינה. הכספים אף פעם לא מגיעים בזמן, אי אפשר להיות תלוי בהם". עוד הזכיר זינגר ש"הספורטאים בישראל מקבלים מהוועד האולימפי יותר מבכל מקום אחר באירופה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully