וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע אחרי: הלוויה ל-145 מהרוגי הפיצוץ בקונגו

12.3.2012 / 2:30

223 בני אדם נהרגו וקרוב ל-14 אלף נותרו מחוסרי בית כתוצאה מהפיצוץ שאירע בשבוע שעבר בבירה ברזוויל. בהלוויה ההמונית ביקש הארכיבישוף של קונגו "לא להיכנע לייאוש"

אלפי משתתפים, ביניהם נשיא הרפובליקה של קונגו, הגיעו אתמול (שבת) לחלוק כבוד אחרון לחלק מ-223 בני האדם שנהרגו בעקבות פיצוץ במחסן תחמושת בשכונת מפילה במרכז עיר הבירה ברזוויל, בשבוע שעבר. תשע משאיות הסיעו את 145 ארונות הקבורה הזהים למקום הכינוס הציבורי שבו נערכה ההלוויה ההמונית. ההמונים, שנאלצו לכסות את פניהם עם מטפחות כדי להתגבר על צחנת המוות העזה שאפפה את ההלוויה, ישבו תחת אוהלים והקשיבו למקהלות גוספל, שנשאו תפילה.

הפיצוץ אירע בעקבות שריפה שפרצה במחסן תחמושת בבסיס צבאי במרכז הבירה וגרר בעקבותיו פיצוצים רבים שמוטטו מבנים בסביבה וניפצו חלונות במרחק של כעשרה קילומטרים ממוקד הפיצוץ. גופותיהם של 159 מההרוגים זוהו ובהם 145 נקברו ועוד 14 יקברו במועד מאוחר יותר. כ-2,300 בני אדם נפצעו בפיצוץ וכ-14,000 נותרו ללא קורת גג. ההרוגים שנקברו אתמול הובלו למרכז כינוסים בעיר על ידי תשע משאיות, שם חיכו להם אלפי בני אדם, בהם גם נשיא קונגו, דניס סאסו נגואסו. ממשלת קונגו והנשיא ספגו ביקורת רבה השבוע על שהותירו, מאז מלחמת האזרחים שהסתיימה לפני יותר מעשור, מחסן תחמושת בליבה של אוכלוסייה אזרחית.

"איבדתי את אישתי, שנפגעה מרסיס כשהיא השתתפה בתפילה בכנסייה, אמר ז'אן עמנואל טסאנקו דאמאנגוי, בן ה-54, בעודו בוכה. "היא השאירה אותי לבד עם חמישה ילדים", אמר. בהלוויה נאם הארכיבישוף של קונגו, המונסיניור אנטולה מילאנדו, וקרא למשתתפים לא להיכנע לייאוש "אלא להראות תקווה, אהבה וסולידריות".

עוד על פיצוץ מחסן התחמושת בקונגו:
צילומי וידאו מהפיצוץ של מחסן תחמושת בבירת קונגו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully