וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם בעזה מפחדים: "אולי האוטו שלפנינו יותקף?"

ניר יהב

11.3.2012 / 15:44

הכעס והאימה אינם מנת חלקם של תושבי הדרום בלבד. בין הלוויה להלוויה, התושבים מיואשים מניתוק זרם החשמל לבתים, ובעיקר מקווים שישראל לא תנמק עוד הפצצות בתירוצים המוכרים

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף, גדעון צנטנר, רויטרס ודובר צה"ל. עריכה: יותם בן-דוד. קריינות: אביב אברמוביץ')

מאז יום שישי, נמצאים מאות אלפי בני אדם משני צדי הגבול בפאניקה מוחלטת. בישראל בוטלו הלימודים, ועשרות אלפי בני אדם מעבירים את הזמן במקלטים מחשש לנפילת רקטות, וגם ברצועת עזה חוששים לצאת מדלת הבית.

כמה תושבים בעזה סיפרו לוואלה! חדשות על הייאוש והפחד שבו הם שרויים. "לא רק שאין פה חשמל ודלק, עכשיו גם המצב הביטחוני מפחיד אותנו. אנחנו חוששים ללכת ברחוב ולחטוף טיל", אמרו.

"בעזה יש הרבה כעס ופאניקה", סיפר עדנאן אבו חסנה, דובר אונר"א בעזה. "התנועה ברחובות דלילה לגמרי, אנשים חוששים לצאת מהבית כי אף אחד לא יודע מה יקרה עוד חמש דקות. כל הזמן נשמעים פיצוצים והשמיים מלאים בכלי טיס ישראלים. כולם מסתכלים למעלה בלחץ ובפחד, ולא יודעים מה יקרה. אולי האוטו שלפני או אחרי יותקף פתאום? הרי רק היום, ילד בן 13 הלך לתומו לבית הספר ונהרג בדרך. אנחנו פוחדים על החיים שלנו, ושל הילדים שלנו".

הסלמה בדרום, פלסטינים אבלים בבית החולים בחאן יונס, מרץ 2012. רויטרס
אבלים מתכנסים מחוץ לבית החולים בחאן יונס. לא רוצים לחטוף טיל/רויטרס

אבו חסנה אומר כי לא רק שתושבי עזה חוששים לחייהם בשל המתקפות הבלתי-פוסקות של צה"ל, אלא שהם מיואשים כי משבר החשמל והדלק טרם נפתר. "אם בעבר 'זכינו' לשש שעות חשמל ביום, עכשיו יש רק ארבע שעות של חשמל", מספר אבו-חסנה. "גם בזמן שיש חשמל, הזרם מתנתק כל הזמן. אנו מקווים שמצרים תתערב ותפתור את משבר הדלק וגם תשיב את הפסקת האש. כולנו מקווים, אינשאללה, שלא יהיה סבב אלימות נוסף".

כרוניקה של תירוץ ידוע מראש

בעזה טוענים שלא הופתעו מהחיסול ביום שישי, שהוביל לירי עשרות רקטות לעבר יישובי הדרום: "אף אחד כאן לא מופתע", אמר לוואלה! חדשות עיתונאי עזתי, שסירב להזדהות בשמו. "ישראל היא זו שמפרה תמיד את הפסקות האש. בפעם האחרונה, היא חיסלה כמה פעילים של הג'יהאד האיסלמי, מה שהוביל להסלמה בעזה". לדבריו, לתושבי עזה מדובר ב"נוהל": ישראל מפרה את הפסקת האש, הפלסטינים מגיבים באש, ותוך שלושה-ארבעה ימים מצרים מתערבת ומחזירה את הרגיעה.

העיתונאי דוחה את טענותיה של ישראל, לפיהן הפרה את הפסקת האש כדי לחסל את מזכ"ל ועדות ההתנגדות העממית מפני שתכנן לבצע פיגוע בגבול ישראל-מצרים. "אף אחד בעזה כבר לא מאמין לשטויות של ישראל. תמיד יש לה תירוצים מדוע היא מפרה את הפסקות האש, ואף אחד לא מצפה שהיא תגיד משהו אחר".

לדבריו, אחרי החיסול, כל עזתי היה אומר שתוך דקות ישראל תטען שהמחוסל 'בדיוק' תכנן פיגוע. זה סיפור ישן וידוע". הוא אומר כי בעזה מפחדים, "משום שישראל תוקפת באזורים מיושבים ולא מתחשבת באזרחים", אך העריך כי תוך ימים ספורים יסתיים סבב האלימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully