וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: "משגר רקטות חדש" בשימוש הג'יהאד האסלמי

ניר יהב

10.3.2012 / 12:39

בסרטון שהוציא הארגון נראה שיגור רקטות רב קני מתוך טנדר: "עשינו שימוש במשגר, למרות שכלי טיס ישראלים טסו בשמים ללא הרף". גורמי ביטחון: "מדובר בזיוף לצורכי תעמולה"

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל קודס - פרסמה היום (שבת) סרטון וידאו שבו מופיע, לטענתה, משגר רקטות חדש שבו פעיליה עשו שימוש בירי לעבר ישובי הדרום ביממה האחרונה. דובר הזרוע העממית אבו אחמד אמר לסוכנות הידיעות הפלסטינית מען כי "עשינו שימוש במשגר, למרות שכלי טיס ישראלים טסו בשמים ללא הרף, דבר המוכיח את יכולתינו לפעול תחת כל תנאים".

באשר לירי נוסף בעתיד אמר "אנחנו נעשה שימוש בקלפים שיש ברשותנו בזמן ובמקום הראויים". בהתייחסו להרוגים בקרב הארגון אמר כי חלקם חוסלו לא בעת ניסיון לשגר רקטות אלא בזמן שיצאו מביקור פרטי בבית חולים. "דבר זה מוכיח את כשלונה של ישראל באיתור הלוחמים שירו עשרות רקטות". בסבב הסלמה קודם, בחודש אוקטובר האחרון, הזרוע פרסמה סרטון קצר שבו מוצג משגר רב-קני, שבאמצעותו שיגרה הזרוע חמש רקטות לעבר ישראל. מהמשגר, המוצב על טנדר, הוצאו זה אחר זה במהירות רבה חמישה טילי גראד לעבר ישראל.

מגורמי ביטחון בישראל נמסר כי ככל הנראה, סרטון המשגר זויף על ידי ארגון הג'האד האיסלמי לצרכי תעמולה. לדברי אחד הגורמים, הארגון כבר נקט בצעד דומה בסבב ההסלמה הקודם. "אנחנו מניחים שמשגר מסוג זה כלל לא קיים ברצועת עזה", אמר.

צפו בשיגור הרקטה

בתוך כך, מקורות פלסטינים דיווחו כי חיל האוויר תקף לפני זמן קצר שני רוכבי אופנוע באזור חאן יונס שבדרום רצועת עזה. מקורות צה"ליים טוענים כי השניים נהרגו, אולם על פי מקורות פלסטינים רק אחד נהרג פלסטיני ואחר נפצע באורח אנוש. עד כה לא ברורה זהותם.

מוקדם יותר דיווחו הפלסטינים כי מניין ההרוגים הפלסטינים בעזה עלה ל-12 בתקיפות חיל האוויר ביממה האחרונה. בין ההרוגים גם מוחמד רמרי בן ה-26, פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי. כמו כן, דווח כי כ-19 פלסטינים נפצעו בסך הכל בתקיפות, כשניים מהם באורח קשה.

"הירי המתמשך לעבר היישובים בדרום ישראל בא בתגובה לפשעי ישראל נגד המפקדים והלוחמים שלנו ובא כדי להבהיר שאנו ממשיך בדרך הג'יהאד וההתנגדות כאופציה הטובה ביותר לשחרור אדמותינו מהציונים העושקים", כך הבהירה הבוקר (שבת) הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי - פלוגות אל-קודס.

הלווית ההרוגים הפלסטינים מתקיפות חיל האוויר מרץ 2012. רויטרס
אלפי פלסטינים בהלוויות ההרוגים מתקיפות חיל האוויר/רויטרס

בתוך כך, אלפי פלסטינים השתתפו בהלוויותיהם של 14 הפלסטינים שנהרגו במהלך תקיפות חיל האוויר. שבע מההלוויות, ביניהן של מפעילי הזרוע הצבאית של הג'יהאד, נערכו בעיר עזה. המשתתפים בהלוויות קראו לפלגים החמושים הפלסטינים "לנקום את מותם של השהידים" וירו יריות באוויר. ועדות ההתנגדות העממית הודיעו כי הלוויית זוהיר אל-קייסי, מזכ"ל הארגון שחוסל אתמול, תצא ממסגד אל-עודה שבעיר רפיח לאחר תפילת הצהריים.

עוד על ההסלמה בדרום:
לאחר לילה מתוח: 10 רקטות נורו הבוקר, 12 הרוגים בעזה
12 נהרגו בתקיפות צה"ל בעזה מאתמול, "הרגיעה מתה"
בשל ההסלמה: בוטלו אירועי פורים ביישובי עוטף עזה

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully