וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל ההסלמה: בוטלו אירועי פורים ביישובי עוטף עזה

פיקוד העורף הנחה את תושבי הדרום הנמצאים עד 40 ק"מ מרצועת עזה להימנע מהתקהלויות המוניות, עם זאת, העדלאידע הסביבתית במדרשת בן גוריון תתקיים כמתוכנן. כביש 12 נסגר

בעקבות ההסלמה בדרום ומטח הרקטות הלילה (שבת) לעבר שטח ישראל, הורה פיקוד העורף לאזרחים הנמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מרצועת עזה - בהם תושבי נתיבות, שדרות, אופקים, באר שבע, אשקלון, אשדוד וגן יבנה - להימנע מהתכנסויות המונות מעל 500 בני אדם. לפיכך, אירועי חג הפורים אשר אמורים היו להתקיים במהלך היום - בוטלו.

גם ההתאחדות לכדורגל הודיעה על ביטול כל משחקי מחלקות הנוער באשדוד, באר שבע, אשקלון, גן יבנה ושער הנגב. עם זאת, המועצה האזורית רמת הנגב הודיעה כי קרנבל פורים במדרשת בן גוריון שדה בוקר יתקיים כמתוכנן. מדובר באירוע עדלאידע שבו מיצגי ענק, העשויים כולם על טהרת המחזור הסביבתי.

בתוך כך, הורה פיקוד העורף, בהישמע אזעקה או קול נפץ - להיכנס למרחב המוגן תוך פרק הזמן המוגדר. בנוסף, יש להמתין לפחות עשר דקות מרגע הישמע הצפירה והשהייה במרחב המוגן ועד ליציאה ממנו.

במקרה של הימצאות ברכב בעת הישמע אזעקה, יש לעצור בצד הדרך, לצאת מהרכב ולהיכנס למבנה או למחסה קרוב. במידה שלא ניתן להגיע למבנה או למחסה תוך פרק הזמן הנדרש - יש לצאת מהרכב, לשכב על הקרקע ולהגן על הראש באמצעות הידיים. כאשר גם היציאה מהרכב אינה מתאפשרת, יש לעצור בצד הדרך ולהמתין עשר דקות.

בעצה אחת עם ראשי הרשויות, נפתחו מקלטים ציבוריים באזורים בהם קיימת בנייה רכה של מבנים יבילים או בנייה מגבס שאינה עומדת בפני התקפת רקטות. כמו כן, יש להתרחק מחפצים לא מזוהים או מרקטה המונחת על הארץ. במקרה כזה, יש להרחיק סקרנים ולהודיע למשטרה.

כביש 12 נסגר לתנועת אזרחים

פיקוד העורף מדגיש כי אין שינוי בהנחיות התגוננות לציבור או במתן ההתרעה לציבור בעקבות פעילות מערכת כיפת ברזל וזאת משום שהמערכת אינה נותנת מענה הגנתי מלא לירי, לפיכך יש להישמע להנחיות פיקוד העורף ולהקפיד על זמן ההמתנה במרחב המוגן עשר דקות מרגע השמע האזעקה או קול נפץ.

כמו כן, בעקבות האירועים האחרונים הורה אלוף פיקוד דרום, טל רוסו, על סגירתו של כביש 12 לתנועת אזרחים. בנוסף, על התושבים להישמע להנחיות ולהיכנס למרחב מוגן על פי זמן ההתראה של 15 שניות וכן להקפיד לסגור את חלונות הברזל בממ"דים.

למידע נוסף ניתן לפנות לאתר האינטרנט של פיקוד העורף בכתובת: www.oref.org.il
ובמרכז המידע של פיקוד העורף בטלפון: 1207.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully