וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תספורות? 13 ישראלים בדירוג המיליארדרים של פורבס

עידן ואייל עופר, צמד ילדיו של סמי עופר שהלך השנה לעולמו, צועדים יחד עם היהלומן בני שטיינמץ בראש הישראלים המאוד-עשירים. מי האיש העשיר בתבל - שוב - ואיפה צוקרברג?

תספורות? קריסת הטייקונים? לא פחות מ-13 ישראלים מככבים בדירוג המיליארדים העולמי של מגזין "פורבס" היוקרתי לשנת 2012, שהתפרסם אמש (רביעי). בדירוג השנתי, שכמובן מחשיב רק את אלה שיש ברשותם מיליארד דולרים (3.8 מיליארד שקלים, בקירוב), תופסים עידן ואייל עופר את מקומותיהם של סמי ויולי עופר, שהלכו השנה לעולמם, את הבכורה בקרב המיליארדים הישראלים. סמי ניצב במקום ה-161 בדירוג הכללי, ולו 6.2 מיליארד דולרים, בעוד ששוויו של אייל עופר, שבמקום ה-173 בעולם, נאמד ב-5.8 מיליארד דולרים. בין השניים נמצא היהלומן בני שטיינמץ, שלו 5.9 מיליארד דולרים.

עידן עופר וסמי עופר בערב פתיחה של בניין הלב, בית חולים חירום באיכילוב, מרץ 2011. אורי לנץ
ירש את מקומו, גם ברשימה היוקרתית. עידן עם אביו סמי עופר, שהלך לעולמו השנה/אורי לנץ

מאחורי השלושה נמצאים כמה שמות מוכרים יותר ופחות; ענקית הספנות שרי אריסון (3.9 מיליארד דולרים), המפיק ארנון מילצ'ן (3.8), אלכסנדר מצ'קביץ' (2.8), שעשה הונו בתעשיית הכרייה, איש ההיי-טק גיל שווייד (1.9), יצחק תשובה (1.9), לב לבייב (1.7), מריוס נאכט (1.2), טדי שגיא (1.2), והישראלי החותם את הרשימה, מריוס קהאן (מיליארד דולרים).

הכי צעיר, הכי הזקן, ואישה

מלבד הזווית הישראלית, את הרשימה פותח השנה, בפעם השלישית ברציפות, איל התקשורת המקסיקני קרלוס סלים, האוחז בהון המוערך ב-69 מיליארד דולרים. בעלי "מיקרוסופט", ביל גייטס, ניצב במקום השני עם 61 מיליארד דולרים, ואחריו וורן באפט, שלו 44 מיליארד דולרים. בעשירייה הפותחת ניצבים גם שני ענקי אופנה; הבעלים של ZARA, אמאניקו אורטגה, ניצב במקום החמישי, וסטפן פרסון, הבעלים של H&M, ניצב במקום השמיני.

גם משפחת וולטון, הבעלים של ענקית הסופרמרקטים האמריקנית "וול-מארט", תופסת מקום חזק ברשימה. ראשונה ביניהן היא כריסטי, שלה ולבניה 25.3 מיליארד דולרים לפי "פורבס". וולטון היא גם האישה הראשונה ברשימה, כשהשנייה היא לא אחרת מאשר הבעלים של L'Oreal – ליליאן בטאנקור.

איפה מארק צוקרברג, אתם שואלים? המיליארדר הצעיר ברשימה הוא דווקא יהודי אחר – דאסטין מוסקוויץ, שותפו של צוקרברג לענקית "פייסבוק", ולו הון של 3.5 מיליארד דולרים. שני לו הוא צוקרברג עצמו, שמדורג במקום ה-35 הכללי, ולמרות ששותפו גנב לו את הטייטל בשמונה ימים בלבד, הוא מחזיק בהון גדול פי כמה – 17.5 מיליארד דולרים. אדוארדו סאברין, האיש שטען שצוקרברג "שדד" אותו, בין הצעירים ביותר ברשימה, ולו 2 מיליארד דולרים. בצד השני של הרשימה, נמצא המיליארדר הזקן מכולם – וולטר הפנר השוויצרי, שהונו מוערך ב-4.3 מיליארד דולרים והוא בן 101.

בסך הכל, ל-1,226 המיליארדים ברשימה יש הון כולל של כמעט 4.6 טריליון דולרים, הון גדול יותר מהתוצר הלאומי הגולמי של גרמניה.

עוד בנושא
על האיש העשיר בעולם, שוב - קרלוס סלים
הדירוג של שנה שעברה: המון רוסים בצמרת

(עדכון אחרון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully