וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילדה תינוק אחרי עיקור - ותפוצה בכמאה אלף שקלים

קובי מנדל

7.3.2012 / 17:45

הורים מהצפון זכו בתביעה שהגישו לאחר שהביאו לעולם תינוק - למרות שהאישה עברה עיקור בבית החולים רמב"ם בחיפה. השופט קבע כי לא סופק לאישה הסבר על הסיכוי לכישלון הניתוח

בית משפט השלום בחיפה חייב היום (רביעי) את מדינת ישראל ואת שירותי בריאות כללית לפצות זוג הורים מצפון הארץ בסכום של למעלה ממאה אלף שקלים, בשל הריון בלתי רצוי לאחר עיקורה של האישה בבית החולים רמב"ם. פסק דין זה מהווה מקרה תקדימי בפסיקת פיצויים משמעותיים בגין לידת ילד בריא כתוצאה מרשלנות רפואית.

מדובר בזוג שלהם עשרה ילדים, אשר ילדם האחרון נולד כתוצאה מהריון לא מתוכנן, אליו נכנסה האם על אף שעברה ניתוח קשירת חצוצרות בבית החולים. פסק הדין ניתן בגין הוצאות ישירות שנגרמו בתקופת ההיריון, בגין אובדן אוטונומיה ובגין אי קבלת הסבר אודות הסיכוי לכישלון הניתוח. חלוקת הנזק קובעת כי שירותי בריאות כללית תשלם 90% מהנזק, ואילו המדינה תשלם 10%.

השופט קבע כי מדובר ברשלנות

זוג ההורים הגיש את התביעה נגד מדינת ישראל, האחראית על הצוות הרפואי ברמב"ם. קופת חולים כללית היא מעסיקתה של הרופאה שבדקה את האם בהזדמנויות שונות במהלך הריונה וטיפלה בה. התביעה הוגשה בעילת הריון בעוולה, כלומר - לידת ילד בריא לאחר שהאם עברה ניתוח לעיקור ובטענה כי הנתבעות התרשלו בטיפול בה בגין כישלון הליך העיקור. בנוסף, רופאת קופת החולים לא גילתה את דבר קיום ההריון הלא רצוי עד לשלב מאוחר.

השופט דניאל פיש קבע כי ההורים היו אמורים לקבל מידע על ניתוח העיקור ועל כישלון אפשרי, שבעקבותיו לא יימנע הריון. השופט שוכנע כי לתובעת ניתן הסבר כללי בלבד לצורך קבלת הסכמתה לניתוח העיקור, ולא סופק לה הסבר כי קיים סיכוי לכישלון או העדר תועלת בניתוח.

השופט קיבל את דעתו של המומחה מטעם בית המשפט, לפיו מדובר ברשלנות. השופט הבהיר כי סוגיית הריון בעוולה בגינו נולד ילד בריא מעלה סוגיות מוסריות ואתיות קשות, וקיימות מגוון גישות באשר לזכות ההורים לפיצוי. השופט פיש בחר בדרך ביניים, אשר אינה מחייבת דיון בסוגיה של תועלת לעומת נזק. גישה זו דוגלת במתן פיצוי עבור הנזקים הישירים להורים במהלך תקופת ההריון בלבד, זאת על ידי שימוש בעילה של פגיעה באוטונומיה, כביטוי לפגיעה המשמעותית בחופש הבחירה של ההורים.

עוד באותו נושא:
המום לא התגלה - בית החולים יפצה צעיר במיליונים
נכוותה מחומר כימי בחדר הלידה ותובעת כמיליון שקל
תביעה: ניתוח קיצור קיבה נגמר בכריתה מלאה ובנכות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully