וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשם בהונאת מטה שליט: "נעם עשה נגדי קמפיין"

גלעד גרוסמן

7.3.2012 / 18:05

אביו של גלעד שליט העיד נגד רונן בר שירה הנאשם ששלשל לכיסו למעלה ממיליון שקלים מכספי תרומות, בין השאר גם מהמטה לשחרור בנו. נעם שליט אמר כי הנאשם לא דיווח על תרומות

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יאיר דניאל)

נועם שליט הגיע היום (רביעי) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כדי להעיד במשפטו של רונן בר שירה, הנאשם בכך ששלשל לכיסו למעלה ממיליון שקלים מכספי תרומות שגייס כביכול לשורת ארגונים, בהם גם המטה למען שחרור גלעד שליט. בתחילת עדותו סיפר שליט כי לא עסק במישרין בגיוס תרומות, אולם הוסיף כי בר שירה נתבקש לדווח על התרומות שאסף, אולם לא עשה זאת. עוד לפני העדות תקף בר שירה את שליט, אמר לו "עשית לי קמפיין", וחזר על טענתו, לפיה הוא שעיר לעזאזל בפרשה.

בר שירה נאשם בעבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף, הלבנות הון ועבירות נוספות. לפי כתב האישום, הוא ניצל אסונות ומצוקות של אנשים כדי לפנות בשמם לתורמים ולקבל מהם כספים - אותם לקח לכיסו. בסך הכל, על פי כתב האישום, קיבל בר שירה במרמה 1.24 מיליון שקלים, כשבין קורבנותיו נמנו, בין היתר, המטה לשחרור גלעד שליט ונפגעי השריפה בכרמל.

"מבחינתי היום הזה הוא קריטי, צומת חד פעמי" אמר בר שירה. "אנחנו נראה שנועם שליט היה מודה לכל מהלכיו של מרשק, שנועם שליט ידע על כל מתווה המשט, על ההוצאות שמוצאות על התשלומים השונים. היה לו נוח לבחור בי כשעיר לעזאזל", הוסיף.

הציג עצמו כ"רונן שיר"

"אין פוליטיקאי גדול ממך" הטיח בר שירה לעבר שליט בבית המשפט. "פוליטיקאי הוא היה לפני זה, הוא לא מתחיל את הפוליטיקה עכשיו, את הפוליטיקה הוא התחיל כבר בזמן המשט, תראו מה נחום ברנע כתב עליו בידיעות אחרונות בכמה אנשים הוא פגע".

חלק מרכזי בכתב האישום עוסק במעשי המרמה של בר שירה בשנה האחרונה מול מטה שליט, שבמסגרתם שלשל לכיסו 210,000 שקלים. בין היתר, מתואר כיצד פגש ביוני אשתקד את יואל מרשק, מגיש התלונה נגדו במשטרה, שסייע לפעילות המטה, ואמר לו כי הוא יכול לסייע לו לגייס תרומות. כמו כן פנה לשורה של אנשים, בהם בין היתר עורך הדין יעקב וינרוט, וביקש מהם לתרום כספים, כשהוא מציג עצמו כ"רונן שיר" מהוועד למען שליט. מעורך הדין וינרוט קיבל 10,000 שקלים - אותם העביר לחשבון הבנק הפרטי שלו. בצורה דומה פנה לעוד עמותות וקרנות שונות וביקש מהן כספים עבור מטה שליט – ובסך הכל הצליח בדרך זו לשלשל לכיסו 210,000 שקלים. על הנסיבות המחמירות של המעשים נכתב בכתב האישום: "סכום הכסף הנכבד התקבל במרמה, תוך ניצול ציני של המטה ומטרותיו לשם המצג הכוזב, ומעילה באמון התורמים. כיעור רב רובץ על המעשה".

עוד באותו נושא:
הנאשם בהונאת שליט "ניצל מי שחרב עליו עולמו"
ומי שיבח את הנאשם בהונאת מטה שליט? השר שטייניץ
חשד במטה שליט: מגייס תרומות שילשל הכסף לכיסו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully