וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד במטה שליט: מגייס תרומות שילשל הכסף לכיסו

במטה לשחרור שליט חושדים כי רונן בר שירה, שגייס כספים למען משט שאמור היה להפליג למול חופי עזה ובוטל, לא השיב את הכסף לתורמים ולא שילם לחברות שנשכרו לשם כך. הוא מכחיש

רונן בר שירה, אסיר משוחרר, חשוד כי העלים כספים במסגרת עבודתו כמגייס כספים עבור שחרור גלעד שליט, כך פורסם הבוקר (חמישי) בגלי צה"ל. על פי הדיווח, בר שירה הועסק כמגייס תרומות למימון משט שביקשו פעילים למען שחרור שליט להוציא למול חופי עזה בספטמבר 2010. את שירותיו שכר יואל מרשק, ראש אגף המשימות בתנועה הקיבוצית ואחד מהפעילים הבולטים במטה לשחרור שליט.

בר שירה החל לגייס תרומות שלכאורה לא עברו לחשבונות הרגילים של העמותה לשחרור שליט ואף שכר את משרד הפרסום "אדלר-חומסקי", משרד התקשורת "גלאי תקשורת" ואת המפיקה טליה ירום לצורך הפרויקט. אלא שלאחר זמן מה, ביקשה משפחת שליט שלא להוציא את המשט אל הפועל. משהתבטל האירוע, טוענים במטה לשחרור שליט, הכספים לא הושבו לתורמים ולא הועבר תשלום לחברות שנשכרו.

בר שירה טען בראיון לגל"צ, כי השיב את מלוא הכסף לספקים. לדבריו, כל הפעילות הפיננסית מתועדת וכי בידי רואה החשבון שלו חשבוניות המוכיחות זאת. עם זאת, גורמים במטה לשחרור שליט שוקלים כעת להגיש תלונה במשטרה נגד בר שירה, שבתחילת שנות ה-90' ריצה ארבע שנות מאסר לאחר שהורשע בעבירות הונאה.

כנשאל מרשק מדוע הציב בראש המיזם אסיר משוחרר, עבריין שהורשע בעבירות הונאה, ומדוע המשיך לעבוד איתו עד לפני שבועות בודדים, השיב כי על שולחנו אין אפילו מחשב כדי שיוכל לעשות "גוגל" ולגלות מיהו האיש. "אני איש של עשייה, לא של כספים. גם אני קורבן של מגה-נוכל. מיד כשגיליתי שמדובר בנוכל, הפסקתי את הקשר עימו, וניסיתי להביא לכך שישולמו חובות", הסביר.

ממשפחת שליט נמסר בתגובה כי "גיוס כספים להצלתו של גלעד נעשה אך ורק דרך קרן מאור 'ושבו בנים לגבולם' בפיקוח רואה חשבון. למרבה הצער, ככל הנראה נעשה שימוש ציני וחד פעמי מצד גורם פרטי לגייס כספים שלא דרך העמותה לאירוע שהיה במחלוקת. משנודע על כך למשפחת שליט, הודיעה המשפחה למארגני האירוע במכתב רשמי להפסיק לאלתר את ארגונו, ובפגישה שהתקיימה במשרד עורכי דין התבקש אותו מגייס תרומות לחדול מידית משימוש בשם המשפחה לגיוס תרומות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully