וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיני על ה"הפרטה" של שר התחבורה: "הפקרות לשמה"

ענת שלו

5.3.2012 / 19:46

יו"ר ההסתדרות השיב על הודעתו של ישראל כץ, לפיה בכוונתו להקים שלוש חברות בת, שבין היתר יהיו אמונות על תחזוקת הרכבת. "זה חוסר אחריות כלפי ציבור הנוסעים ברכבת", אמר

"שר התחבורה עשה היום צעד שהינו הפקרות לשמה, וחוסר אחריות ממדרגה ראשונה כלפי ציבור העובדים והנוסעים ברכבת" – כך אמר היום (שני) יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, בתגובה לדבריו של שר התחבורה, ישראל כץ, לפיהם בכוונתו להקים שלוש חברות בת, שיטפלו בתחזוקת הציוד הנייד, פיתוח עסקי ונדל"ן, ומטענים. עיני התייחס גם לדבריו של כץ, שאמר שהמשא ומתן מול ועד עובדי הרכבת נכשל, וציין כי "שר התחבורה מעולם לא הגיע להסכם איתי. בשבועיים האחרונים ניהלתי, בשיתוף מלא של ועד עובדי הרכבת, משא ומתן אינטנסיבי עם הנהלת הרכבת ונציגי האוצר". עיני ציין כי במשא ומתן הייתה התקדמות ניכרת, אולם בשום פנים ואולם לא היה הסכם. "ישראל כץ החליט לבצע פרובוקציה באמצע משא ומתן שמתנהל ומתקדם. כל האמירות כאילו הגעתי להסכם איתו והוועד הוא שטרפד אותו – הינן הבל הבלים", הוסיף עיני.

המשבר ברכבת: פוצצה פגישת עיני וכץ. צילום: דרור עינב, דרור עינב
"חוסר אחריות והפקרות לשמה". עיני/דרור עינב, צילום: דרור עינב

במסיבת העיתונאים שכינס אחר הצהריים במשרדו בתל אביב ביקש כץ דווקא לשבח את עיני. "לצערי לא הושג הסכם, אך אני רוצה לשבח את יו"ר ההסתדרות שעשה מאמצים להגיע להסכם, ואילו הוועד טרפד כל הסכם שהתגבש".

"אם נראה שביתות פראיות, נסגור את הרכבת"

"לכן ברצוני להודיע על הקמת שלוש חברות בת", אמר כץ. "שלוש חברות הבנות תוקמנה בשיתוף המגזר הפרטי כדי לשפר את פעילות הרכבת. חברת בת אחת תטפל בתחזוקת הציוד הנייד, החברה השנייה תהייה חברה לפיתוח עסקי ונדל"ן שתגדיל את הכנסות החברה בצורה משמעותית. החברה השלישית תהייה חברת בת למטענים שתביא להכפלת היקף המטענים ולהורדת אלפי משאיות מהכבישים".

לדברי כץ הצעדים הללו יצאו אל הפועל באופן מיידי, והנהלת הרכבת כבר פועלת ליישם את המהלך. עוד אמר השר כי "אם נראה שביתות פראיות, לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת והפעלת החברה מחדש במתכונת משופרת". לדבריו, "הממשלה נהגה בצורה חסרת תקדים, ביד רחבה, אבל ועד העובדים לא הסכים. אז מה אני כשר יכול לעשות?" לטענת השר לא מדובר במהלך של הפרטה, וכי הוועד טרפד את ההסכם כיוון שהוא "טוב לרכבת וטוב לנוסעים, אבל הוא מוציא עובדים משליטה של הוועד. לא אאפשר מצב בו הציבור הרחב יהיה בן ערובה בידי קומץ עובדים שהשתלט עליה".

כץ הבהיר כי חברת בומברדייה הקנדית תהיה אחראית לתחזוקת 150 הקרונות, כפי שנקבע בהסכם שנחתם עמה לפני כשבועיים, ותעשה זאת במקביל להקמת חברת הבת שתעסוק בתחזוקה. "מבחינתי שתהייה תחרות ביניהם", אמר כץ.

עוד בנושא
כץ: ”לא אתן שהציבור יהיה בן ערובה של עובדי הרכבת”
בדרך להשבתה: המשא ומתן ברכבת עלה על שרטון
רכבת ישראל ברגע הכרעה: רפורמה או פירוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully