וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כץ: "לא אתן שהציבור יהיה בן ערובה של עובדי הרכבת"

לאחר שהמגעים מול ועד עובדי הרכבת עלו על שרטון הודיע שר התחבורה ישראל כץ על הקמת שלוש חברות בת שינהלו את תחזוקת הרכבת ושינוע המטענים. "הוועד טרפד השיחות"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכה: אמיר קוטיגרו)

במסיבת עיתונאים שכינס אחר הצהרים (שני) שר התחבורה ישראל כץ במשרדו בתל אביב, הודיע השר כי המשא ומתן מול ועד עובדי הרכבת נכשל וכי תמו השבועיים שהקציב בית הדין המחוזי לעבודה לצדדים להגיע להסכם. "לצערי לא הושג הסכם. אני רוצה לשבח את יו"ר ההסתדרות עופר עיני שעשה מאמצים להגיע להסכם ואילו הוועד טרפד כל הסכם שהתגבש", טען כץ.

"לכן ברצוני להודיע על הקמת שלוש חברות בת", אמר כץ. "שלוש חברות הבנות תוקמנה בשיתוף המגזר הפרטי כדי לשפר את פעילות הרכבת. חברת בת אחת תטפל בתחזוקת הציוד הנייד, החברה השנייה תהייה חברה לפיתוח עיסקי ונדל"ן שתגדיל את הכנסות החברה בצורה משמעותית. החברה השלישית תהייה חברת בת למטענים שתביא להכפלת היקף המטענים ולהורדת אלפי משאיות מהכבישים".

לדברי כץ הצעדים הללו יתבצעו באופן מיידי והנהלת הרכבת כבר פועלת ליישם את המהלך. עוד אמר השר כי "אם נראה שביתות פראיות לא יהיה מנוס מסגירת הרכבת והפעלת החברה מחדש במתכונת משופרת". לדבריו, "הממשלה נהגה בצורה חסרת תקדים ביד רחבה אבל ועד העובדים לא הסכים. אז מה אני כשר יכול לעשות?" לטענת השר לא מדובר במהלך של הפרטה, וכי הוועד טרפד את ההסכם כיוון שהוא "טוב לרכבת וטוב לנוסעים אבל הוא מוציא עובדים משליטה של הוועד. לא אאפשר מצב בו הציבור הרחב יהיה בן ערובה בידי קומץ עובדים שהשתלט עליה".

כץ הבהיר כי חברת בומברדייה תהייה אחראית לתחזוקת 150 הקרונות כפי שהוסכם בהסכם שנחתם עימה לפני כשבועיים ותעשה זאת במקביל להקמת חברת הבת שתעסוק בתחזוקה. "מבחינתי שתהייה תחרות ביניהם", אמר כץ.

עוד על סכסוך ברכבת:

דעה: הסכסוך ברכבת ישראל - לא עניין של הפרטה
בדרך להשבתה: המשא ומתן ברכבת עלה על שרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully