וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפלסטינים מקווים: אובמה ישיב המשא ומתן למרכז

ניר יהב

4.3.2012 / 17:24

ברשות מקווים שנאום אובמה יתייחס לא רק לגרעין האירני, אלא גם להידברות התקועה בין הישראלים לפלסטינים. "ישראל מתמקדת רק בדיבורים, לא במעשים", אמר יועצו של אבו מאזן

לא רק בישראל, גם ברשות הפלסטינית דרוכים לקראת נאומו הערב (ראשון) של נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בפני השדולה היהודית בוושינגטון. נימר חמאד, יועצו המדיני של יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, אמר היום לוואלה! חדשות כי הפלסטינים מקווים שהן הנשיא אובמה והן ראש הממשלה נתניהו "יתמקדו בנאומיהם יותר בדרכים לפתרון הסכסוך הישראלי-פלסטיני מאשר באירן".

"אנחנו מקווים שאובמה בנאומו הערב יחזור על דבריו הברורים לפיהם על ישראל לסגת לגבולות 67' על מנת לפתור את הסכסוך בינינו, כמו גם על הצורך בהקמת מדינה פלסטינית שתחיה לצד ישראל בשלום וביטחון", הוסיף חמאד. חמאד סירב להעריך מה יאמר אובמה בנאומו ורק הביע תקווה כי למרות הקהל המוטה לטובת ישראל, יבחר אובמה לחזור על מחויבותו לפתרון הסכסוך.

בהתייחסו לקיפאון השורר מזה תקופה ארוכה במשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים הבהיר חמאד כי הפלסטינים איבדו כל אמון בנתניהו: "על מה נדבר עם נתניהו? הוא חושב שהמשמעות של משא ומתן היא לדבר ותו לא. בינתיים הוא כמובן ממשיך לבנות בהתנחלויות ובמזרח ירושלים. הוא לא מבין שמשא ומתן משמעו להפסיק את הבנייה בהתנחלויות, כי אנחנו מנהלים משא ומתן על שטחים תמורת שלום".

"ישראל רק מפרה הסכמים"

"ממשלת ישראל מתנהגת כאילו היא רוצה להתמקד אך ורק בדיבורים במקום במעשים", הוסיף. "אני לא חושב שיש מישהו שחושב שבנימין נתניהו באמת מתכוון לעשות אתנו שלום אמיתי. אני לא חושב שאפילו בישראל יש מישהו שחושב ככה".

בתוך כך, שר החוץ הפלסטיני ריאד מאלכי צוטט היום בעיתון הפלסטיני "אל-איאם" באמרו כי אבו מאזן צפוי לשלוח בקרוב איגרת לראש הממשלה נתניהו, שבה יגדיר את דרישותיו ממנו ויבקש הבהרות ממנו הנוגעות למשא ומתן. האיגרת, שתועבר לנתניהו עם שובו מארה"ב, תבהיר לישראל מהן התחייבויותיה: "נאמר לישראל שרק הרשות ממלאת את ההסכמים, בעוד שישראל רק ממשיכה להפר אותם", הוסיף מאלכי.

הוא הוסיף ואמר כי האיגרת תכלול שורה של דרישות מישראל וכי הרשות מצפה לראות אם ישראל מקבלת או דוחה דרישות אלו. לדבריו, יו"ר הרשות כבר עדכן את מדינות הליגה הערבית בחודש שעבר על כוונתו לשלוח את האיגרת וקיבל מהן את ברכתן. "איננו מצפים לתשובה ישירה של ישראל. אנו יודעים שהיא תתעלם מהאיגרת, תמעיט מחשיבותה ותסתפק בהצהרות שונות בלבד".

עוד בנושא
נתניהו: ”אבו מאזן מסית, ככה לא עושים שלום”
אבו מאזן נועד עם משעל בקהיר: ”אנו בדרך הנכונה”
אבו מאזן: ישראל תמשיך להתעלם? נחזור לפעול באו”ם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully