וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: שיא עולמי בקובייה הונגרית בעיניים מכוסות

ההישג שנקבע בשבוע שעבר בתחרות בבריסל הפך ללהיט ברשת: ב-28.80 שניות בלבד הצליח מרסל אנדרי לפתור את המשחק, על בסיס זיכרון בלבד, ושבר ב-2 שניות שיא של יריב סיני

חושבים שאתם אלופים בקובייה הונגרית? תצטרכו להפגין שליטה יוצאת דופן כדי להתקרב להישג של מרסל אנדרי, הנראה בסרטון המובא כאן, שצולם בשבוע שעבר באליפות הפתוחה של זונהובן בבריסל בירת בלגיה, כשהוא מרכיב את הפאזל התלת-מימדי המפורסם בזמן שיא של 28.80 שניות. לכאורה, לא הישג כל כך מרשים בהשוואה לשיא העולמי הרגיל בהרכבת קובייה סטנדרטית של 3X3, העומד על 5.66 שניות, אולם למעשה, הוא מרשים ביותר, בשל עובדה פשוטה אחת: אנדרי סידר את הקובייה כשעיניו מכוסות והוא אינו רואה מה הוא עושה - ובכך שבר שיא עולמי בסידור קובייה בעיניים מכוסות, כשהיכה את השיא הקודם, 30.58 שניות, בו החזיק יושי צ'ו הסיני. הסרטון המתעד את ההישג של אנדרי הועלה לרשת והפך בימים האחרונים ללהיט עם מאות אלפי צפיות.

איך בעצם ניתן בכלל לסדר קובייה הונגרית בלי להסתכל? בסרטון ניתן לראות כיצד אנדרי עושה זאת: הוא בוחן את הקובייה מכל גיווניה לפי שהוא מתחיל, משנן את הסידור של כל פאה, ואז עוצם את עיניו - ויוצא לדרך, על בסיס הזיכרון. כדי לוודא שהוא אינו מרמה, מפריד דף נייר בין פניו לכפות ידיו.

ענף הקובייה ההונגרית (המוכרת בעולם כ"קובייה של רו?ביק"), מסתבר, הוא מפותח למדי, ומלבד התחרויות הרגילות של סידור קובייה וסידור קובייה בעינים מכוסות, כוללת תחרות ממוצעת עוד מספר מקצים מיוחדים: סידור קובייה בעיניים מכוסות, בגרסה הזוגית (אדם שעיניו מכוסות מסדר את הקובייה, בעוד אדם העומד לידו ומביט בה נותן לו הוראות); סידור הקובייה תחת המים, מבלי לנשום; סידור הקובייה באמצעות יד אחת; וסידור הקובייה באמצעות כפות הרגליים.

מהיר כברק

צפו בפליקס זמדגס בן ה-16 מאוסטרליה מעמיד את שיא העולם על 5.66 שניות, בשנה שעברה באליפות העולם במלבורן:

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully