וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפלס הכנרת ממשיך לטפס: 1.5 מ' מתחילת החורף

קובי דוד

4.3.2012 / 10:45

גשמי הברכה מוסיפים למלא את מי האגם הלאומי, והמפלס בו עלה בסוף השבוע ב-20 סנטימטרים נוספים. מזג האוויר החורפי ימשך גם היום. רק בהמשך השבוע תהיה עליה במידות החום

הסערה העזה שפקדה את ישראל בסוף השבוע צבעה את הארץ בלבן, מהרי הצפון ועד רחובות הבירה. עד שעות הצהריים (ראשון) ימשיך לרדת גשם מקומי בכל חלקי הארץ, וימשיכו לנשב רוחות ערות. במקביל, תהיה עליה במידות החום.

הכנרת. דורון ניסים
הכנרת ממשיכה להתמלא לקראת הקיץ/דורון ניסים

נוסף על השלג הרב שנערם באתר החרמון ובירושלים, גם מאגרי המים ברחבי המדינה התמלאו. מפלס הכנרת עלה בסוף השבוע ב-20 סנטימטרים, ועומד כעת על 212.17-. לאגם חסרים כעת שלושה מטרים ו-37 סנטימטרים כדי להגיע לקו האדום העליון. המפלס כרגע נמצא בגובה של 1.53 מטרים מעל נקודת השפל האחרונה, שנמדדה בחודש דצמבר של השנה שעברה.

החזאים אומרים שכמויות המשקעים שירדו עד כה נחשבות מרשימות מאוד לעונה. למשל, בתחנת המדידה של רשות המים בפארק חירייה, נמדדו 99 מילימטרים של גשם מאז יום שלישי בשבוע שעבר. זאת, מתוך ממוצע שנתי של 627 מ"מ.

שלג בירושלים מרץ 2012. שמחה ליבוביץ, חדשות 24
השלג יחזור לבירה? ירושלים, סוף השבוע/חדשות 24, שמחה ליבוביץ

גם בבאר שבע נמדדה כמות מרשימה של משקעים

במג'דל שמס, לדוגמה, נמדדו באותם ימים 70.6 מ"מ של גשם, לעומת ממוצע שנתי של 540 מ"מ. בירושלים נמדדו בשבוע האחרון 112 מ"מ, לעומת 537 מ"מ בממוצע הרב-שנתי. גם בבאר שבע ובשדה בוקר הצחיחות יחסית נמדדה כמות נאה, של 48 מ"מ, מתוך ממוצע שנתי של 93 מ"מ. באילת נמדד מילימטר אחד של גשם, מתוך 30 מילימטרים בממוצע הרב-שנתי.

מזג האוויר מחר (שני) יהיה מעונן חלקית, ותהיה התחממות נוספת. ביום שלישי יהיה דומה, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות. גם ביום רביעי יהיה מעונן חלקית עד נאה, עם עליה קלה במידות החום. הטמפרטורות יהיו קרובות לממוצע לעונה.

שיטפונות בדרום, מרץ 2012. עמיר אלוני, רשות הטבע והגנים
בסוף השבוע אירעו זרימות חזקות גם בנחלי הדרום/רשות הטבע והגנים, עמיר אלוני

מידות החום החזויות היום: בקריית שמונה משש עד 13, בקצרין מארבע עד עשר, בטבריה ובחיפה מתשע עד 16, בתל אביב ובמישור החוף הדרומי מעשר עד 15, מירושלים מחמש עד תשע, בבאר שבע משמונה עד 15 ובאילת מעשר מעלות בבוקר ובלילה עד עשרים מעלות בצהריים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully