וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בירה לבנה: שלג החל לרדת גם ברחבי ירושלים

קובי דוד, רמי שני, יהושע בריינר וגלעד גרוסמן

2.3.2012 / 11:30

התחבורה הציבורית בעיר פועלת בהיקף מצומצם. מפלס הכנרת גבה ב-9 סנטימטרים נוספים והוא עומד כעת על 212.28 -. ברמת הגולן, צפת וגוש עציון בוטלו הלימודים במוסדות החינוך

רשות הטבע והגנים

(צילום: יובל בן אבו, שגב דהן, עמיר אלוני – רשות הטבע והגנים, אלון בן מאיר - רשות נחל הקישון, עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ')

בשורה טובה מגיעה מירושלים הבוקר (שישי), כאשר לראשונה העונה פוקד השלג גם את רחובות הבירה. בשעות הבוקר המוקדמות החל שלג לכסות את מדרכות העיר, לשמחתם של התושבים, המצפים לו מאז תחילת החורף. לאחר ארבע שנים רצופות אכזבות, צפוי השלג להיערם בבירה לגובה של חמישה עד עשרה סנטימטרים.

בשל השלג ותנאי מזג האוויר, הושבתה מוקדם יותר התחבורה הציבורית בתוך ירושלים בהוראת משטרת התנועה. כעת שבה תנועת האוטובוסים לירושלים ובתוכה לסדרה, אם כי קווי אגד הנוסעים בעיר פועלים במתכונת מצומצמת.

מזג האוויר הסוער ממשיך לעשות חסד גם עם הכנרת: מפלסה עלה מאתמול ב-9 סנטימטרים והוא עומד כעת על 212.28 -. לכנרת מלאה חסרים עוד 3.48 מטרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלג ראשון יורד בירושלים. עומר מירון
בשעות הבוקר המוקדמות החל שלג לכסות את מדרכות העיר, לשמחתם של התושבים, המצפים לו מאז תחילת החורף/עומר מירון

באתר החרמון נערמו כבר שלושה מטרים של שלג. בקיבוץ מרום גולן מתחוללת בשעה זו סופת שלגים. גובה השלג מגיע מעל חצי מטר וחוסם את כניסת הבתים. הלילה נרשמו מספר הפסקות חשמל ביישוב והלימודים בוטלו. גם בצפת בוטלו הלימודים בגלל השלג. כמו כן בוטלה התחבורה הציבורית בעיר ונרשמו גם מספר הפסקות חשמל. ברמת הגולן היו כל הכבישים חסומים עד לפני זמן קצר.

גם בקריית ארבע בוטלו הבוקר הלימודים במוסדות החינוך. השלג ביישוב נערם לגובה של כעשרה סנטימטרים. בגוש עציון נחסמו לתנועה הכבישים. בכל יישובי גוש עציון למעט היישוב קידר. הלימודים בוטלו גם בעפרה, פסגות ובית אל. הלימודים בוטלו גם ביישובי השומרון: אלון מורה, איתמר, יצהר והר ברכה.

שלג ראשון יורד בירושלים. עומר מירון
שלג ראשון ברחובות ירושלים/עומר מירון

בנוסף לשלג, שיוסיף ויירד בהרי הצפון והמרכז, מזג האוויר יוסיף להיות קר מהרגיל בעונה וגשם לפרקים יירד היום מצפון הארץ ועד לצפון הנגב, מלווה ברוחות ערות וסופות רעמים בודדות. בדרום צפוי גשם מקומי שעשוי לרדת גם באילת וקיים חשש משטפונות בנחלי דרום הארץ ומזרחה.

שלג ראשון יורד בירושלים. עומר מירון
חוגגים בירושלים/עומר מירון

בשבת תיחלש המערכת החורפית באופן משמעותי, אך האוויר הקר עדיין יישאר. במוצאי השבת יתחדשו הגשמים המקומיים בצפון ובמרכז, ויגלשו גם לתוך יום ראשון, ושלג יירד בחרמון. יום שני צפוי לחתום את המערכת החורפית והטמפרטורות יעלו מעט, אך עדיין יהיה קר מהרגיל לעונה. בשלישי - היום בו בתי הספר יציינו את חג הפורים - יהיה נאה.

שלג באודם רמת הגולן. אתי צדוק, ספק 500
השלג מוסיף לרדת בצפון, והחל לפקוד גם את הרי ירושלים. מושב אודם ברמת הגולן, הבוקר/ספק 500, אתי צדוק

בדרום, מעריכים החלקאים כי בשל גשמי הברכה, ניתן יהיה להגדיל ב-65 אחוזים את היבולים המושקים באמצעותם. "בשנה רגילה אנחנו קוצרים כמאה אלף טונות של חיטה", אמר אורי נעמתי, מנכ"ל ארגון עובדי הפלחה, "אבל השנה אנחנו מעריכים שהיבול יעמוד על כ-165-160 טונות, מתוך שטח של כמיליון דונם. "החורף הזה הוא בהחלט חורף טוב מאוד מבחינת החקלאים, ונותן לנו הרבה תקוות", סיכם נעמתי. מספר המשקעים הרב ביותר שירד מתחילת המערכת החורפיית ועד היום הוא באזור הקיבוץ צובה שבהרי ירושלים, שם נרשמו 122 מילימטרים. כמו כן, בשפלה ירדו כ-90 מילימטרים, בקיבוץ נגבה - 85, באריאל כ-75 ובתל אביב ירדו כ-40 מילימטרים של גשם.

החרמון עדיין סגור למבקרים. מנכ"ל האתר, שאול אוחנה, אמר כי בשל הסופות העזות כל הדרכים המובילות להר חסומות, וכי נעשים מאמצים לפלס את השלג במהירות האפשרית כדי לפתוח את האתר.

שלג ראשון יורד בירושלים. עומר מירון
שלג בירושלים/עומר מירון
החרמון המושלג פברואר 2012. משה אסרף, ג'יליס
נותר סגור למבקרים. אתר החרמון/ג'יליס, משה אסרף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הצפון מוסיף להיות לבן/מערכת וואלה!, צילום מסך

וואלה! מזג אוויר

(עדכון ראשון: 6:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully