וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הרשות העבירה את תנאיה לחידוש המשא ומתן

הפלסטינים מסרו לשר החוץ הירדני כי הם דורשים עצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, שחרור אסירים והסכמה על גבולות 67'. המסמך יועבר לבחינת ארצות הברית בטרם יגיע לישראל

המשא ומתן עם הפלסטינים אולי ירד מהשיח הציבורי בישראל לטובת אפשרות התקיפה באירן, אולם הפלסטינים ממשיכים לעסוק בנושא – רשת "אל ערבייה" דיווחה אמש (שישי) כי הרשות הפלסטינית הציבה מספר תנאים לחידוש המשא ומתן, אשר יועברו לממשלת ישראל דרך ירדן.

התנאים כוללים את הסכמתה של ישראל ל"פיתרון שתי מדינות לשני עמים על בסיס גבולות 1967, עם אפשרות לחילופי שטחים מוגבלים", כמו גם "עצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות, כולל במזרח ירושלים". בנוסף דורשים הפלסטינים "שחרור אסירים, במיוחד אלו אשר נאסרו לפני 1994, וביטול כל ההחלטות בנושא, שנלקחו על ידי ממשלת ישראל מאז שנת 2000".

כמו כן, דורשים הפלסטינים גם "כיבוד כל ההסכמים שנחתמו בין הצדדים עד עתה, כיוון שמצב בו רק הצד הפלסטיני מציית למחויבותיו הבינלאומיות הינו מצב לא חוקי". על פי הדיווח, אמור שר החוץ הירדני נאסר ג'ודה להעביר את המכתב, לישראל רק לאחר שארצות הברית תבחן אותו. הוא כולל, מלבד התנאים הפלסטינים, גם סיכום של המגעים המדיניים בין ישראל לרשות הפלסטינית בשני העשורים האחרונים.

השיחות הסתיימו לפני יותר מחודש

בתחילת ינואר החל סבב השיחות בין נציג ישראל עו"ד יצחק מולכו ונציג הרשות הפלסטינית סאיב עריקאת, בניסיון לחדש את המשא ומתן בין ישראל והרשות. בפגישות בעמאן, בהם השתתף גם ג'ודה וראש מערך ההסברה הלאומי לשעבר יועז הנדל, מסרו הפלסטינים שני מסמכים, בנושאי גבולות וביטחון, אך לטענת גורמים מדיניים בישראל לא היה בהצעות אלה כל חידוש ולא ניכר שום רצון פלסטיני אמיתי לחדש את המשא ומתן. ההצעה הפלסטינית כללה דרישה לנסיגה ישראלית לגבולות 1967 עם נכונות לחילופי שטחים בסך כולל של 1.9 אחוז מהגדה המערבית, כשבמקביל הסכימו הפלסטינים לפירוז של המדינה הפלסטינית מנשק כבד.

ישראל סירבה למסור לפלסטינים מסמכים והסתפקה בהצגת 21 נושאים שעליהם ייסוב המשא ומתן. בשתי הזדמנויות שונות ניסתה להציג את עקרונותיה בנוגע לגבולות ולביטחון. אחד העקרונות המנחים בנושא הגבולות היה כי השטח העתידי שיישאר בידי ישראל יכלול מספר רב ככל האפשר של ישראלים ונמוך ככל האפשר של פלסטינים.

בסוף ינואר התקיימה פגישתם האחרונה של מולכו ועריקאת, אך להערכת גורמים מדיניים, לאור המגעים לאחדות בין החמאס והפתח, חידוש השיחות אינו נראה באופק. לדברי הגורמים, האחריות לקיפאון המדיני היא על אבו מאזן.

עוד בנושא:
עבדאללה מפתיע: "מעריך את הסיכונים שלקח נתניהו"
אבו מאזן: המו"מ בעמאן מול ישראל הסתיים בלי תוצאות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully