וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלפיות באירן נפתחו, חמינאי קרא: "לכו להצביע"

רויטרס ומשה-חי הגיגת

2.3.2012 / 10:25

אזרחי הרפובליקה האיסלמית החלו להצביע בבחירות לפרלמנט האירני. בהנהגה חוששים מאחוז הצבעה נמוך. חמינאי שלשל פתק לקלפי ואמר: "חשיבות הבחירות גוברת לאור עוינות העולם"

אירן הולכת לבחירות: הקלפיות ברפובליקה האיסלמית נפתחו הבוקר (שישי) ואזרחי המדינה החלו להגיע אליהן כדי להצביע. אלו הבחירות הראשונות שנערכות לפרלמנט האירני מאז המהומות הגדולות לאחר הבחירות לנשיאות ב-2009.

בחירות לפרלמנט של אירן: תור בכניסה לקלפי בטהרן. רויטרס
תור בכניסה לקלפי בטהרן, הבוקר/רויטרס

בהנהגת אירן, ובראשה המנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי, מודאגים בעיקר משיעור הצבעה נמוך, שלא צפוי להיות יותר מ-50-60% מבעלי זכות הבחירה. שיעור הצבעה כזה, הנובע מאובדן אמון של אזרחי אירן בשלטון, מעורר חשש בחלונות הגבוהים בטהרן שמא יחריף את המשבר הפוליטי בו מצויה המדינה, הסובלת גם כך ממשבר כלכלי - גם עקב הסנקציות הבינלאומיות שהוטלו עליה.

חמינאי פנה לעם האירני לצאת ולהצביע גם היום, כשדיבר בשידור בטלוויזיה האירנית לאחר ששלשל את הצבעתו אל הקלפי בטהרן. "יש הרבה תעמולה שלילית נגד עמנו... המעצמות היהירות מתנהגות כלפינו בבריונות כדי לשמור על יוקרתן. שיעור הצבעה גבוה עדיף לאומה שלנו... גם למען שמירת הביטחון. חשיבות הבחירות גוברת לאור העוינות כלפי אירן בעולם אשר גוברת ", אמר.

האופוזיציה הרפורמיסטית קראה להחרים את ההצבעה בבחירות, מה שגורם לכך שבמידה רבה, התוצאות מוכתבות למעשה מראש: נאמני כוהני הדת השמרנים צפויים להגדיל משמעותית את כוחם, על חשבון אנשיו של הנשיא מחמוד אחמדינג'ד, שרבים מהם נפסלו מהתמודדות, במסגרת "החיסול הפוליטי" שסידרו האייתוללות לנשיא שסר חינו בעיניהם.

לקריאה נוספת
בחירות באירן: הקרב הגדול על שיעור ההצבעה
ברווז צולע בטהרן: אחמדינג'ד בדרך לתבוסה בבחירות לפרלמנט
לקראת הבחירות: מסע דיכוי נרחב, פי 4 הוצאות להורג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully