וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העולם מברך על הכרזת צפון קוריאה: "צעד מעודד"

1.3.2012 / 2:04

מנהיגים ברחבי העולם הביעו סיפוק מההסכם שהביא להקפאת תכנית הגרעין הצפון קוריאנית, אולם נזהרו מהתלהבות מוגזמת. בבית הלבן דרשו: "על צעדים אלו להוביל למעשים"

העולם מגיב להכרזת קים ז'ונג און - ומברך: מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, חש עידוד מהתחייבותה של צפון קוריאה לעצור את הניסויים הגרעיניים ואת העשרת האורניום במדינה, ומקווה שפיונגיאנג תנוע לעבר "פירוק בר אימות של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני", כך נמסר אמש (רביעי) מלשכתו של המזכ"ל. "הוא גם הדגיש את הדחיפות במתן מענה לצרכים ההומניטריים של האוכלוסייה הפגיעה ביותר במדינה", הוסיף דוברו של באן, מרטין נסירקי בהודעה שפרסם.

תגובה רשמית לדברים נמסרה גם מזרוע אחרת של האומות המאוחדות: הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם (סבא"א) הכריזה כי היא מוכנה ומזומנה להחזיר את פקחיה לצפון קוריאה בעקבות ההסכם. "כפי שציינתי בעבר, לסוכנות יש תפקיד מרכזי בנושא הגרעין הצפון קוריאני", נמסר בהצהרה מטעם מזכ"ל הסוכנות, יוקיה אמאנו. "בהתאם להתפתחויות הקרובות, אנחנו מוכנים לחזור ולהמשיך בפעילות הפיקוח". פקחי סבא"א גורשו לפני כארבע שנים מצפון קוריאה, אז תחת שלטונו של קים ז'ונג איל.

"לארה"ב יש עדיין חששות עמוקים"

גם בוושינגטון בירכו, אם כי בזהירות. מהבית הלבן נמסר כי הקפאת תכנית הגרעין של צפון קוריאה הינה צעד חיובי, אותו יש לגבות במעשים. "מדובר בצעדים קונקרטיים אותם אנו רואים כצעדים חיוביים ראשונים לעבר פירוק מוחלט ובר-אימות של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני, בדרכי שלום", אמר דובר הבית הלבן, ג'יי קרני, "אך מובן שעל צעדים אלה להוביל למעשים". גם מזכירת המדינה הילרי קלינטון, הגיבה להכרזה ואמרה כי מדובר ב"צעד ראשון קטן בכיוון הנכון", בדרך לשלום. בדברים שאמרה מול ועדה בבית הנבחרים, ציינה קלינטון כי לארצות הברית יש עדיין "חששות עמוקים", והיא תמשיך לעקוב מקרוב ו"לשפוט את מנהיגיה החדשים של צפון קוריאה בהתבסס על מעשיהם".

דרום קוריאה ויפן, שכנותיה של צפון קוריאה והמאוימות ביותר מיכולותיה הגרעיניות, בירכו אף הן, מטבע הדברים: "אנו מעריכים כי הוכשרה הקרקע להתקדמות במאמצינו לפתור את סוגיית הגרעין הצפון קוריאנית באופן מהותי ומקיף", אמר דובר משרד החוץ של דרום קוריאה, צ'ו ביונג'יי. שר החוץ היפני, קואיצ'ירו גמבה, אמר: "אנו מקווים שהתיאום ליישום מה שסוכם יתקדם בצורה חלקה".

אתמול נודע כי צפון קוריאה, הדיקטטורה הקומוניסטית המבודדת שמחזיקה בידיה זה כמה שנים נשק גרעיני מבצעי, הגיעה להסכם עם ארצות הברית, לפיו היא תקפיא עד להודעה חדשה את כל הניסויים בנשק גרעיני ואת הניסויים בשיגור טילים ארוכי-טווח, כמו גם את הליך העשרת האורניום במתקן הגרעיני ביונגביון. לפי ההסכם שגובש, תאפשר צפון קוריאה לפקחי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית של האו"ם לפקח על יישום ההקפאה, כשלוש שנים לאחר שפוצצה את מגעיה עם המעצמות וארבע שנים לאחר שגירשה את פקחי הסוכנות משטחה. דוברת מחלקת המדינה, ויקטוריה נולנד, הסבירה כי בתמורה לוויתורים, סוכם כי צפון קוריאה תקבל 240,000 טונות של מזון.

צפון קוריאה הסכימה להקפיא ניסויי גרעין וטילים
צפון קוריאה אחרי קים: נשק גרעיני בידיים חדשות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully