וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדימה על הפחתת מס הדלק: "זהו לעג לרש"

פנחס וולף

29.2.2012 / 23:00

חברי כנסת תקפו הערב את נתניהו בעקבות הודעתו על הפחתת מס הדלק וטענו כי מדובר במהלך פופוליסטי. "כמו סוחר המציג את מרכולתו עם סיומת 99 אגורות", אמרה יו"ר מפלגת העבודה

גורמים שונים במערכת הפוליטית התייחסו הערב (חמישי) להודעתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על הפחתה של עשר אגורות מהמס שיוטל על הדלק בישראל, זאת נוכח עלייה במחירי הדלק הצפויה להיכנס לתקפה הלילה בחצות. במפלגת קדימה אמרו כי "נתניהו נכנע ללחץ אך הוא לא יוכל לקנות את הציבור ב-10 אגורות. מדובר במצג שווא ולא יותר מלעג לרש אשר מוכיח עד כמה נתניהו אטום למצוקת הציבור".

החל מהיום בלילה מחיר ליטר אוקטן 95 אמור היה לטפס ב-38 אגורות ולהתייצב על תעריף של 7.84 שקלים בתדלוק עצמי. במקום זאת, בעקבות החלטת נתניהו, אמור לעלות המחיר ב-28 אגורות ולעמוד על תעריף של 7.74 שקלים (בתדלוק עצמי). למרות שההודעה יצאה בשעות הערב לכלי התקשורת התברר כי משרדי האוצר והאנרגיה לא עודכנו במהלך בזמן, מה שמעמיד בספק את ההצהרה כי השינוי ייכנס לתוקפו כבר הלילה.

"כמו סוחר בשוק"

בקדימה אמרו עוד כי "לאחר שדאג היום להפיל את הצעת החוק של קדימה להגבלת המיסוי על הדלק הוא מנסה לקנות את הציבור באגורות. במדינה שבה אין תחבורה ציבורית נגישה, הדלק איננו מותרות. יש להביא לפיתרון אמיתי אשר יגביל את המיסוי שלוקחת המדינה מהאזרחים ויביא להוזלה משמעותית במחירי הדלק". חבר הכנסת מהמפלגה, נחמן שי, אמר כי "ביבי הוכיח מחדש כי אין לממשלתו מדיניות והיא נוהגת כמו שבשבת, פעם מורידה ופעם מעלה".

גם יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', הגיבה להחלטה ואמרה כי "נתניהו אמנם נכנע ללחץ, אבל הוא מטעה את הציבור באופן שקוף ומביך, כמו סוחר המציג את מרכולתו עם סיומת של 99 אגורות. מחירו המופקע של הדלק נובע בעיקר ממסים כפולים, עקיפים ובלתי שוויוניים, ההופכים את מעמד הביניים למחלבת מסים".

בליכוד בירכו: "מנהיגות אמיתית נבחנת במצבים כאלה"

מנגד, חברי כנסת מסיעתו של ראש הממשלה בירכו על החלטתו להוריד את המס על הדלק. "הממשלה הוכיחה שוב שהיא קשובה לרחשי לב הציבור. מנהיגות אמיתית נבחנת במצבים כאלה", ציין יו"ר צוות התגובות של הליכוד, ח"כ אופיר אקוניס. יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, הוסיף כי "נתניהו שוב נטל אחריות והכריע נכון, תוך שהוא מוכיח רגישות ומאכזב את האופוזיציה. מסתבר שהרגליים האחוריות של האוצר לא מספיק חזקות כדי לעמוד בפני לחץ פרלמנטרי-ציבורי-תקשורתי משולב. עדיין נדרש פתרון עמוק יותר, ובכוונתי להמשיך להוביל את הנושא".

עד כה לא התערב נתניהו בהחלטות האוצר, ובכך נתן אור-ירוק להעלאת מחירי הדלק גם בחודש מרץ. זאת בניגוד לחודש אוגוסט הקודם, אז בחר לקחת חלק בהחלטות על הפרשי המיסוי, ומנע את עליית המחירים. מחיר ליטר אוקטן בישראל מושפע ישירות מעליות במחירי הנפט באירופה, שלאחרונה נרשם בהם זינוק של 10%.

עוד באותו נושא
נתניהו הורה על הפחתת המס על הדלק ב-10 אגורות לליטר
היום בלילה: 8 שקלים לליטר בנזין
סופית: הדלק יתייקר ב-38 אגורות

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully