וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו הורה על הפחתת המס על הדלק ב-10 אגורות לליטר

פנחס וולף

29.2.2012 / 20:04

מחיר ליטר אוקטן 95 אמור היה לטפס הלילה ב-38 אגורות אך הוא יעלה "רק" ב-28 ויתייצב על 7.74 שקלים בתדלוק עצמי. "לא חייבים לגבות תוספת על כל העלאת מחיר", אמר נתניהו

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה הערב (רביעי) על הפחתה של עשר אגורות מהמס שיוטל על הדלק בישראל, זאת נוכח המחאה הגוברת לקראת עלייה נוספת שתחול הלילה בחצות במחיר הדלק. "המדינה אינה שולטת על מחיר הנפט בעולם", אמר ראש הממשלה, "אבל לא חייבים לגבות תוספת מס על כל העלאת מחיר". בחודשים הקרובים משרד האוצר יגבש הצעות במטרה למצוא מקורות מימון לטיפול בנושא מחיר הדלק. משמעות ההחלטה של ראש הממשלה היא שליטר בנזין 95 אוקטן יעלה 7.74 שקלים (בתדלוק עצמי).

זו הפעם השלישית בשנה האחרונה שנתניהו הורה על הפחתת מיסי הדלק, כדי להקל על עליית מחירי הנפט בעולם. הפעמים הקודמות היו במרץ 2011 ובינואר 2012. עם זאת, הפעם הפחתת המסים היא צעד שלא ממש יורגש בכיס של האזרח.

מוקדם יותר היום פנה שר הפנים, אלי ישי, במכתב לנתניהו, בדרישה שזה יפעל להורדת מחיר הדלק. "העם היושב בציון, הנאנק חדשות לבקרים תחת יוקר המחייה, לא יוכל עוד להמשיך בסדר יומו הרגיל לאור העלייה האחרונה במחירי הדלק", כתב ישי במכתב. "עלינו לעצור את הסחף מהפיכת ישראל למדינת 'כל עשירייה' ולחזור לתת תקווה כלכלית איכותית למעמד הביניים, כמו גם, לשאר המעמדות הנמוכים בחברה הישראלית, דבר שאיננו מתיישב עם מחיר הדלק. ברצוני לבקש את התערבותך, 'לדפוק על השולחן', ולקדם פתרון אנושי ואפשרי לשימור רמת חיי האזרחים".

ליטר דלק יעלה "רק" ב-20 אגורות

החל מהיום בלילה מחיר ליטר אוקטן 95 אמור היה לטפס ב-38 אגורות ולהתייצב על תעריף של 7.84 שקל בתדלוק עצמי. במקום זאת, בעקבות הודעת נתניהו, המחיר יעלה ב-28 אגורות. עד כה לא התערב בהחלטות האוצר, ובכך נתן אור-ירוק להעלאת מחירי הדלק גם בחודש מרץ. זאת בניגוד לחודש אוגוסט הקודם, אז בחר לקחת חלק בהחלטות על הפרשי המיסוי, ומנע את עליית המחירים.

מחיר ליטר אוקטן בישראל מושפע ישירות מעליות במחירי הנפט באירופה, שלאחרונה נרשם בהם זינוק של 10 אחוזים. בסוף חודש מרס יצטבר היקף הגדילה במחיר מתחילת השנה ב-65 אגורות על הדלק בתחנות, כאשר היד עוד נטויה כשמשבר איראן פתח, ועוד צפויים שינויים בשווקים באירופה.

בראיון לגלי צה"ל, אמר בבוקר שר האנרגיה והמים עוזי לנדאו, כי לא ייתכן שהמיסוי על הדלק יעבור 50 אחוזים. "היום רכב הוא כלי עבודה לכל דבר, בוודאי כשמדובר באזרחים שלא היו מסוגלים לרכוש דירה במרכזי הערים ועברו לגור בפריפריה ועתה משלמים מחיר מוגזם על הדרך לעבודה. צריך להבין שמכונית היא אמצעי ייצור שתורם לצמיחת המשק".

עוד באותו נושא
היום בלילה: 8 שקלים לליטר בנזין
סופית: הדלק יתייקר ב-38 אגורות, יעמוד על 7.84 שקל לליטר

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully