וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרכבת הורשעה בגרימת מוות ברשלנות בתאונה ברבדים

רמי שני

29.2.2012 / 16:20

כ-7 שנים לאחר שתאונות רכבת אירעו במפגש רבדים ובמפגש אחוזם בדרום, הרשיע בית המשפט את הרכבת בגרימת מוות ברשלנות. הפרקליטות: "הרשעה תקדימית"

תאגיד כאן

באדיבות הערוץ הראשון

בית משפט השלום באשקלון הרשיע היום (רביעי) במסגרת הסדר טיעון את רכבת ישראל בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, וזאת עקב תאונה קטלנית שאירעה במפגש רבדים בחודש יוני 2005 וכן בגין תאונה שאירעה כשבועיים לאחר מכן במפגש אחוזם בדרום, בשתיהן נהרגו כעשרה בני אדם ונפצעו עשרות נוספים.

התאונה הראשונה התרחשה במפגש רבדים שבשפלה בין רכבת למשאית שהובילה עפר. נהג משאית לא ציית לתמרור "עצור" ועלה על המסילה כשהרכבת נמצאת במרחק קצר ממנו. בתאונה נהרגו שמונה בני אדם, בהם נהג המשאית ונהג הרכבת. כשבועיים לאחר מכן אירעה תאונה דומה במפגש אחוזם, בה נהרגו עשרות.

בעקבות התאונות, הוחלט על הגשת כתב אישום נגד רכבת ישראל עצמה ובכירים בה בגין כשלים ומחדלים להם הייתה אחראית הרכבת עוד בטרם התרחשות התאונה, כגון אי הצבת משגיח במפגש בין הרכבות, אי הקמת מחסום אוטומטי ועוד. כל יתר המחדלים של הרכבת שהובילו לתאונות הקטלניות מפורטים בכתב האישום המתוקן שהוגש לבית המשפט.

הפרקליטות יידעה את בני משפחות ההרוגים

לאחר משא ומתן ארוך, שקדם לחתימה על הסדר הטיעון, הסכימה רכבת ישראל ליטול על עצמה את האחריות למותם של הקורבנות באירוע. למעשה, בעיני הפרקליטות, ברגע שרכבת ישראל נטלה האחריות לגרימת מותם ברשלנות של הקורבנות באירוע, האינטרס הציבורי בא על סיפוקו. כחלק מההסדר, העונש שהוטל עליה במסגרת ההסדר הינו הקנס הגבוה ביותר הקבוע בחוק בצד העבירה בה הורשעה.

כמו כן, כחלק מההסדר, אחד מהבכירים ברכבת, סורין שיוביץ, הורשע בעבירה של מעשה פזיזות ורשלנות והוטל עליו עונש של שירות לתועלת הציבור. על פי הסדר הטיעון, אין לו אחריות ישירה לגרימת התאונה, אך הוא נושא באחריות לגבי חלקו בנוגע לאירועים שקדמו לתאונה. שני בכירים נוספים ברכבת, איליה וולקוב והראל אבן, נמחקו מכתב האישום.

בטרם נחתם ההסדר, יידעה הפרקליטות את בני משפחות ההרוגים בתאונה, אשר בחלקם היו בקשר עמה במשך התקופה מאז התאונה. מהפרקליטות נמסר כי "מדובר בהרשעה תקדימית של חברת רכבת ישראל בעבירה מסוג זה".

לקריאה נוספת:
היסטוריה של אסונות: מהבונים ועד רבדים
ברגע האחרון: נמנעה תאונת רכבת נוספת בדרום
35 פצועים בתאונת הרכבת ליד קריית גת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully