וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוזמה: להסדיר בחוק נהלי הנסיעה בכלי רכב חשמלי

קובי דוד

28.2.2012 / 18:08

נהגים שרשיונם נפסל, ונהגו מסיבה זו ברכב חשמלי שאינו מצריך נשיאת רישיון נהיגה בתוקף - נשלחו למאסר כיוון שהנסיעה ברכב מסוג זה בשטח ציבורי אסורה. "צריך חוק מוגדר"

מחפשים פתרון: לשכת עורכי הדין במחוז תל-אביב שוקדת בימים אלה על הכנת הצעת חוק שיזמה ושבכוונתה לקדם, במטרה להסדיר את נהלי חוקיות הנסיעה על רכבים חשמליים בשטח ציבורי שאינם מצריכים נשיאת רישיון נהיגה בתוקף. הסיבה לכך: בית המשפט לענייני תעבורה הרשיע לאחרונה נהגים רבים ושלח אותם למאסר, שנסעו בכבישים על רכב מסוג זה, המותר בנסיעה בשטח תפעולי-תעשייתי בלבד - כשהיו בפסילת רישיון. כפי הנראה, ישנו ציבור שלם של נהגים הנמצאים בפסילת רישיון ומשתמשים בכלי רכב אלה מסיבה זו, אך לא מודעים לכך שהנסיעה עליהם בשטח ציבורי מסכנת אותם בעונש מאסר.

כך לדוגמה, בחודש יולי 2010 נעצר תושב יפו בעת שנהג על רכב חשמלי מסוג גולפית ברחבי תל אביב. הנהג, שנדרש להציג רישיון נהיגה בתוקף, הסביר לשוטרים כי רישיונו נפסל – ולכן הוא נוהג על כלי רכב חשמלי שאינו מצריך רישיון נהיגה. השוטרים בתגובה לא השתכנעו ורשמו לו דו"ח על נהיגה בפסילה בשטח ציבורי. בית המשפט לענייני תעבורה בתל אביב גזר על הנאשם תשעה חודשי מאסר בפועל.

עו"ד דודי דויטש, המשמש כסגן יו"ר ועדת התעבורה של מחוז תל אביב והמרכז בלשכת עורכי הדין, הסביר לוואלה! חדשות כי "צריך לחוקק חוק מוגדר וברור לכל ציבור הנהגים: נהג שנוהג על רכב חשמלי כמו גולפית ברחבי העיר צפוי להיענש. בית המשפט לא מקל ראש בנושא זה, וחמור מכך - מי שנוהג ברכב חשמלי שלא באזור תפעולי מוגדר - צפוי להיכנס גם לכלא".

לדברי עו"ד דויטש, הבעייה אף מחריפה כאשר מדובר בנהגים שנמצאים בפסילה ומוצאים פתרון זמני באותם רכבים חשמליים. "קורה שנהג שנמצא בפסילה ורוצה לנוע ממקום למקום במסגרת החוק נוהג ברכב חשמלי ברחבי העיר, אולם זו טעות. הדבר מנוגד לחוק ועל משטרת ישראל להגביר את האכיפה בעניין. אני סבור שברגע שנעלה את הסוגיה לדיון בוועדת התעבורה של לשכת עורכי הדין נוכל לחוקק חוק מסודר וברור לכל הנהגים ובכך למנוע עבירות תנועה רבות".

עוד בנושא
לראשונה: השכרת מכונית חשמלית בישראל
השלב הבא במיסוי: גם מכונית חשמלית תיחשב למזהמת

לפניות לכתב: davidkobi@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully