וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה דרמטית בתלונות על התעללות בבעלי חיים

לרגל "יום זכויות בעלי החיים" המצויין היום מתפרסמים נתונים לפיהם מדי יום מתקבלות כ-20 תלונות על התעללות. אם גם אתם רוצים לדעת איך ניתן להגיש תלונה - הפרטים בפנים

לרגל "יום זכויות בעלי החיים" אשר חל היום (שלישי) פירסם משרד החקלאות ופיתוח הכפר, האמון בין השאר על אכיפת עבירות צער בעלי החיים, נתונים על היקפי הטיפול בבעלי חיים בישראל והדאגה לרווחתם. על פי נתוני המשרד, במהלך שנת 2011, טופלו כ- 303 אירועים בנושאי צער בעלי חיים על ידי יחידת הפיצו"ח, המוסמכת לחקור חשד לעבירות צער בעלי חיים ולהחרים בעלי חיים במידת הצורך. לשם השוואה, בשנים 2008 – 2010 טופלו סך הכל 204 אירועים בתחום צער בעלי חיים. במשרד טוענים כי את העליה הדרמטית הזו ניתן לזקוף לדגש הרב שניתן במשרד לנושא.

שרת החקלאות ופיתוח הכפר, ח"כ אורית נוקד, התייחסה לנושא ואמרה כי "קידום רווחתם של בעלי החיים, מהווה יעד מרכזי של המשרד. בשנה האחרונה, ביצענו מספר צעדים משמעותיים, כגון; קידום חקיקה והגברת האכיפה על מנת לשמור על זכויות בעלי החיים. המשרד, ימשיך להקצות תקציבים ומשאבים לטובת נושא חשוב זה".

איך מגישים תלונה?

משרד החקלאות קורא לאזרחים לפנות אליו עם כל חשד לעבירה על חוק צער בעלי חיים. פניות בנושא ניתן להעביר אל מחלקת צער בעלי חיים בשירותים הווטרינרים במשרד החקלאות ל- welfare@moag.gov.il או לפקס: 03-9681661.

ניתן להגיש תלונה גם למשטרת ישראל או אל הרופא הווטרינר הרשותי. בפנייכתם חשוב לציין את הפרטים הבאים:

• מקום ותאריך האירוע.
• פרטי המחזיק בבעל החיים.
• הסימנים שהובילו לחשד.
• צילום ותיעוד הפרטים במלואם מהווים בסיס חשוב לטיפול בתלונה.
• פרטי הפונה כולל מספר טלפון להתקשרות.
• פרטי עדים שנכחו במקום (אם יש).

פרטים נוספים על הדרכים להגיש תלונה על התעללות בבעלי חיים תוכלו למצוא בלינק הזה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully