וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל מכחישים: נודיע לארה"ב לפני תקיפה באירן

28.2.2012 / 12:07

בעקבות פרסום מפי גורם מודיעין בוושינגטון על כוונת ישראל לשמור על עמימות בעניין תקיפה אפשרית באירן, מבהיר גורם ביטחוני בכיר: "ישראל מחויבת לביטחון הכוחות האמריקנים"

בניגוד לפרסומים בכלי התקשורת הזרים, לפיהם אין בכוונת ישראל ליידע את ארצות הברית לפני תקיפה אפשרית באירן, במערכת הביטחון טוענים היום (שלישי) כי ישראל מחויבת לתת לאמריקנים התרעה לפני תקיפה. גורם ביטחוני בכיר מאוד בישראל ציין כי "ישראל מחויבת לביטחון הכוחות האמריקנים כשם שארצות הברית מחויבת לביטחון מדינת ישראל. זו אחריות הדדית שלא ניתנת להתרה".

תקיפה אפשרית באירן מעמידה בסכנה את כלל הבסיסים והכוחות האמריקנים המוצבים ופועלים במזרח התיכון ובאירופה. זאת משום שהאירנים רואים בכוחות אלה מטרה לגיטימית בזמן תקיפה ישראלית, בשל שיתוף הפעולה ההדוק ביניהם. לדברי הגורם הבכיר, ישראל מעולם לא התחייבה לדבר, ולא נשאלה על אורכו של מרחב ההתרעה או על האפשרות של תקיפה באירן.

הגורם הדגיש כי גורמי ממשל בכירים בארצות הברית מבינים היטב את גודל האחריות שתונח על כתפיה ברגע שתמנע מישראל את יכולת התקיפה. "האמריקנים מבינים היטב מה יקרה במזרח התיכון אם לאירנים יהיה נשק גרעיני, ולכן הם לא מסוגלים למנוע את האופציה הזו, אלא רק מדברים על מרחב הפעולה וההתרעה", הדגיש הגורם.

הרמט"ל האמריקאי דמפסי בני גנץ ארה"ב ישראל. נמרוד סונדרס
עמימות ומתח. האם ישראל תתריע לפני תקיפה? הרמטכ"ל גנץ ומקבילו האמריקני/נמרוד סונדרס

מוקדם יותר הבוקר מסר גורם מודיעין בוושינגטון לסוכנות הידיעות AP כי אם ישראל תממש את איומה לתקוף את מתקני הגרעין של אירן, היא תשמור על עמימות רבה מול ארצות הברית, על מנת שזו לא תוכל לעצור בעדה, ולא תואשם באי-מניעת המתקפה. על כן, אין בכוונת ישראל להודיע לוושינגטון לפני תקיפה.

לפי הדיווח, העמימות בנושא האירני גברה בתקופה האחרונה לקראת צאתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לארצות הברית לפגישה עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה. גם הנשיא פרס ייסע לוושינגטון וייפגש עם אובמה, ואמש המריא שר הביטחון, אהוד ברק, לפגישה עם סגן הנשיא, ג'ו ביידן.

עוד בנושא:
גורם מודיעין בארה"ב: ישראל לא תתריע לפני תקיפה
הטיימס: "נתניהו ייתן 12 שעות התרעה לפני התקיפה"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully