וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועמד לראשות מטהו של ברק: בכיר לשעבר באמ"ן

27.2.2012 / 21:00

אשר פוגלר, שבתפקידו האחרון בצה"ל כיהן כראש מחלקת משאבי האנוש באגף המודיעין, הוא המועמד להחליף את יוני קורן, שהודיע היום כי הוא עוזב את התפקיד הרגיש במשרד הביטחון

אלוף-משנה במילואים אשר פוגלר, שפרש לאחרונה מצה"ל ושבתפקידו האחרון כיהן כראש מחלקת משאבי אנוש באגף המודיעין, הוא המועמד המוביל לרשת את תפקיד ראש מטה שר הביטחון, אהוד ברק – תפקיד שיתפנה בקרוב, לאור הפרסומים היום (שני) לפיהם יוני קורן, אחד האנשים החזקים במשרד הביטחון, צפוי לעזוב מטעמים אישיים. פוגלר התחיל את שירותו בצה"ל בסיירת מטכ"ל, ובהמשך מילא שורה של תפקידים בתחום המודיעין.

מוקדם יותר כאמור נודע כי פניו של יוני קורן לעולם העסקי על רקע החלטה אישית. קורן המלווה את ברק במשך שנים, שימש בעבר כראש לשכתו של כשהיה רמטכ"ל וכראש מטהו כשהיה שר החוץ. בסוף 2009 החליט ברק, כיו"ר מפלגת העבודה, למנות את קורן לתפקיד ראש מטה שר הביטחון במקום שלום קיטל, על רקע אובדן המנדטים של המפלגה בסקרים, מערכת יחסים מתוחה עם הרמטכ"ל אשכנזי וביקורת גוברת בכלי התקשורת.

גורמים המכירים את עבודתו של פוגלר מעידים כי הוא קצין מאוד לויאלי למפקדיו ויודע לשמור סוד. עוד הם מספרים כי לפני שנים רבות הוא התריע מפני התנהלותו של סא"ל במיל' בועז הרפז, כשהשניים שירתו במערך המבצעים המיוחדים, אך מפקדיו בחרו לתת גיבוי דווקא להרפז. קצין בכיר לשעבר באמ"ן אמר כי "פוגלר ידוע כקצין מקצועי, יסודי ודעתן. הוא פרש מצה"ל וחזר לאחר שראש אגף המודיעין לשעבר האלוף עמוס ידלין שהכיר אותו במשך שנים, ביקש ממנו לחזור לשירות. ידלין היה צריך להפעיל עליו לחצים כדי לחזור מאחר ומדובר בקצין מבריק שחיכו לו הצעות בחוץ".

גורמים במשרד הביטחון, המגדירים את יוני קורן כאחד מאנשי סודו של שר הביטחון, טוענים כי הוא הוזעק כדי "לעשות סדר בלשכה" ולהדוף את ההתקפות על ברק. גורמים שפעלו במחיצתו של שר הביטחון באותם ימים טענו כי עלה אז חשש שגורמים בעלי אינטרס מתוך משרד הביטחון הדליפו מידע בניגוד לנהלים לידי גורמים לא מוסמכים כדי לגרום נזק תדמיתי לשר הביטחון.

עת התפוצצה פרשת מסמכי הרפז, עלה החשד מצד אנשי אשכנזי, כי יוני קורן מעורב בפרשה. חקירת המשטרה ניקתה את קורן ממעורבות בפרשה וכיוונה את החשד לעבר סא"ל במיל' בועז הרפז, שאשכנזי ומקורביו יצרו עמו קשר. גורם ביטחוני טען בהתייחסו לאירועי אותם ימים, כי היה זה גל תקשורתי עכור ומכוון נגד קורן, במסגרת ספינים שכוונו לעבר לשכת שר הביטחון: "נגרם לקורן עוול ומבקר המדינה יוכיח עד כמה הוא היה גדול".

בשבועות האחרונים התבשרו גורמים במערכת הביטחון ובצבא כי קורן קיבל את ההחלטה על רקע אישי ובכוונתו לסיים את תפקידו ולחזור לעולם העסקים. גורם ביטחוני בכיר מסר כי קורן צפוי לעזוב עד הקיץ את לשכת שר הביטחון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully