וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מטה לשכת ברק, יוני קורן, יסיים את תפקידו

27.2.2012 / 14:32

פרסום ראשון: האיש החזק בלשכת שר הביטחון יעזוב עד הקיץ. מקורביו מספרים כי ההחלטה אישית ופניו של קורן לעסקים. המועמד להחליפו הוא קצין בכיר שצמח בסיירת מטכ"ל

במשרד הביטחון נערכים לסיום תפקידו של ראש מטה לשכת שר הביטחון, יוני קורן, שמוגדר כאחת הדמויות החזקות במשרד. מקורביו טוענים כי הוא פונה לעולם העסקי על רקע החלטה אישית. המועמד המוביל להחליפו הוא קצין בכיר שגדל בסיירת מטכ"ל, המכיר מזה שנים הן את שר הביטחון ברק והן את קורן.
קורן, המלווה את ברק במשך שנים, שימש בעבר כראש לשכתו של ברק כרמטכ"ל וכראש מטהו כשהיה שר החוץ. בסוף שנת 2009, החליט ברק, אז יו"ר מפלגת העבודה, למנות את קורן כראש מטה שר הביטחון במקום שלום קיטל, כשברקע המהלך אובדן מנדטים, מערכת יחסים מתוחה עם הרמטכ"ל אשכנזי וביקורת גוברת בכלי התקשורת.

גורמים במשרד הביטחון, המגדירים את יוני קורן כאחד מאנשי סודו של שר הביטחון, טוענים כי הוא הוזעק כדי 'לעשות סדר בלשכה' ולהדוף את ההתקפות עליו. גורמים שפעלו במחיצתו של שר הביטחון באותם ימים טענו כי עלה אז חשש כי גורמים בעלי אינטרס מתוך משרד הביטחון הדליפו מידע בניגוד לנהלים לידי גורמים לא מוסמכים כדי לגרום נזק תדמיתי לשר הביטחון.

הנוכחות של קורן, שידוע כדמות חזקה ואגרסיבית, מנעה הדלפות. התנהלותו של קורן הצרה את צעדיו של דובר צה"ל אבי בניהו בבניין משרד הביטחון והגבירה את המתיחות ביניהם. לדברי גורמים במשרד הביטחון, כתוצאה מכך גברה האיבה בין לשכת הרמטכ"ל אשכנזי ללשכת שר הביטחון אהוד ברק ונמנע פיוס אפשרי למרות ניסיונות של גורמים חיצוניים, בהם העיתונאי איתן הבר.

ההדלפות בלשכה נעצרו

מאוחר יותר התפוצצה פרשת מסמכי הרפז ועלה החשד, על ידי אנשי אשכנזי, כי יוני קורן מעורב בפרשה. חקירת המשטרה ניקתה את קורן ממעורבות בפרשה וכיוונה את החשד לעבר סא"ל במיל' בועז הרפז, שאשכנזי ומקורביו יצרו עמו קשר. גורם ביטחוני טען בהתייחסו לאירועי אותם ימים, כי היה זה גל תקשורתי עכור ומכוון נגד קורן, במסגרת ספינים שכוונו לעבר לשכת שר הביטחון: "נגרם לקורן עוול ומבקר המדינה יוכיח עד כמה הוא היה גדול".

בשבועות האחרונים, התבשרו גורמים במערכת הביטחון ובצבא כי קורן קיבל את ההחלטה על רקע אישי ובכוונתו לסיים את תפקידו ולחזור לעולם העסקים. גורם ביטחוני בכיר מסר כי קורן צפוי לעזוב עד הקיץ את לשכת שר הביטחון.

לקריאה נוספת
טיוטת דו"ח המבקר בפרשת הרפז תופץ למעורבים
יחסים מתוחים: ברק זומן לכנסת להסביר הטענות על אשכנזי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully