וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: צה"ל חשף בשבוע שעבר מטען בגבול עם מצרים

27.2.2012 / 15:57

ביום חמישי האחרון איתר כוח שפעל לסיכול הברחות מטען חבלה בגבול הדרום, והצליח לנטרלו. לפני כשבוע אותר באזור ניצנה מטען חבלה רב-עוצמה, שנוטרל אף הוא

צה"ל חשף ביום חמישי האחרון מטען נפץ גדול בגבול ישראל-מצרים, וניטרל אותו בשטח – כך הותר היום (שני) לפרסום. המטען נחשף במהלך פעילות של צה"ל בגבול, במטרה לסכל הברחות לשטח ישראל.

במהלך פעילות שגרתית בלילה שבין רביעי לחמישי בשבוע שעבר, זיהה כוח של צה"ל פעילות חשודה שנעה מכיוון השטח המצרי לתוך הישראלי, באזור שטרם הושלמה בו בניית גדר הגבול. הכוחות נערכו למרדף, אך בשלב מסוים זיהו החשודים בשטח את הכוחות, זרקו תיק ונמלטו ללב השטח המצרי. בסריקות שבוצעו בשטח אותר התיק ובתוכו מטען נפץ רב עוצמה. המטען נוטרל על ידי חבלנים שהוזעקו למקום.

הברחות גבול במצרים. איתי לוי
המטען אותר ונוטרל/איתי לוי

מדובר בגילוי השני של מטען נפץ בגבול בתוך שבוע. גורמי צבא מעריכים כי מדובר בניסיונות להחדיר תיק נפץ לידי גורמי טרור על מנת שיבצעו פיגוע בשטח מדינת ישראל. לפני כשבוע, באירוע דומה באזור בו טרם הושלמה גדר הגבול, הצליח כוח של מבריחים להחדיר מטען, אך ברגע שזוהו המחבלים על ידי כוחות צה"ל הם נמלטו והשאירו את התיק בשטח הישראלי. חבלנים שהוזעקו למקום סגרו את ציר התנועה הסמוך, ואחרי כמה שעות הצליחו לנטרל את המטען.

גורם צבאי אמר אז כי מדובר במטען רב-עוצמה, שנועד לפגוע בכוחות צה"ל. גורמי צבא בפיקוד דרום העריכו כי חומר הנפץ יצא משטח רצועת עזה, וכי מבצעיו נשלחו כנראה על ידי ארגון חמאס. בצה"ל אמרו אז כי מדובר בעליית מדרגה חמורה בניסיונות לפגוע בחיילים, וכי גורמי טרור ברצועת עזה מנצלים את התרופפות האבטחה באזור כדי לבצע פיגועים נגד כוחות הביטחון.

עוד בנושא
סוכל פיגוע: מטען רב עוצמה נחשף בגבול מצרים
למרות סיכול הפיגוע בדרום, חטיבת אילת הוקפאה
החדירות מגבול מצרים גברו; צה”ל: ”הגדר אפקטיבית”

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully