וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוכל פיגוע: מטען רב עוצמה נחשף בגבול מצרים

21.2.2012 / 11:20

חבלנים טיפלו במשך שעות במטען רב עוצמה שהונח על גדר המערכת, בין מעבר רפיח לניצנה, כנראה ע"י מבריחים שפעלו באזור. בצה"ל מזהירים: נתיבי ההברחות מנוצלים לפיגועים

כוחות מאוגדת עזה שפעלו הבוקר (שלישי) לאיתור מבריחים בגבול הדרום, איתרו מטען חבלה שהונח סמוך לגדר המערכת, בין אזור ניצנה למעבר רפיח. המטען ככל הנראה הונח בתיק שהשאיר במקום אחד המבריחים, שנמלט מהחיילים. חבלנים שהוזעקו למקום סגרו את ציר התנועה, ואחרי כמה שעות הצליחו לנטרל את המטען. כוחות צבא נוספים באו לאזור כדי לאתר לאתר מטענים נוספים, שייתכן שהונחו במקום. גורם צבאי אמר כי המטען הוגדר "רב עוצמה" ונועד לפגוע בכוחות צה"ל.

באזור הגבול נשמע קול נפץ עז מפיצוצו המבוקר של המטען. בצה"ל אומרים שמדובר בעליית מדרגה חמורה בניסיונות לפגוע בחיילים, וכי גורמי טרור ברצועת עזה מנצלים את התרופפות האבטחה באזור כדי לבצע פיגועים נגד כוחות הביטחון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בצה"ל מזהירים מעליית מדרגה באיכות הפיגועים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מדובר צה"ל נמסר כי האירוע "מזכיר שנתיבי ההברחות בגבול המערבי מנוצלים כל העת על ידי ארגוני טרור נגד תושבי מדינת ישראל וכוחות צה"ל". בצה"ל שיבחו את ערנות הכוחות ואת פעילותם המוצלחת, שמנעה את הפיגוע.

בשבוע שעבר הוחלט לפתוח שוב את הציר המרכזי בדרום

רק בשבוע שעבר הוחלט לפתוח לתנועה את כביש 12, שנסגר אחרי הפיגוע המשולב בחודש אוגוסט של השנה שעברה. מפקד פיקוד דרום, טל רוסו, הודיע כי הציר יפתח לתנועת כלי רכב אזרחיים, שתנועתם נאסרה בו אחרי סדרת הפיגועים שהייתה במקום. אחרי הפיגועים נמתחה ביקורת נגד רוסו, שאישר נסיעה בכביש, שמוביל מדרום הנגב דרך הערבה והרי אילת אל לעיר אילת, למרות ההתרעה החמורה מפני פיגוע. הכביש נסגר שוב בצו אלוף והוגדר שטח צבאי סגור אחרי הפיגועים, בהם נהרגו שמונה בני אדם.

עוד בנושא
בסוף השבוע: טיל נ"ט נורה לעבר כוח צה"ל ברצועה
חצי שנה לאחר הפיגוע בגבול מצרים: כביש 12 ייפתח
שמונה בני אדם נהרגו במתקפת הטרור בדרך לאילת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully