וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התאונה בארגנטינה: האבל הלאומי משולב במהומות

מציאת גופה נוספת בין קרונות הרכבת, 55 שעות לאחר שארע האסון, עוררה זעם ועימותים עם המשטרה בבואנוס איירס. מניין ההרוגים עומד כעת על 51 בני אדם ומעל 700 פצועים

גופה נוספת נמצאה אמש (שישי) בהריסות תאונת הרכבת בבואנוס איירס, וכעת עומד מניין ההרוגים באסון על 51 בני אדם ו-703 פצועים. איתור הגופה רק 55 שעות לאחר התאונה, שארעה ביום רביעי בתחנת רכבת מרכזית בעיר, עוררה זעם כלפי פעולות החילוץ של הממשלה, ועימותים עם המשטרה המקומית פרצו באזור התחנה. הנשיאה, כריסטינה פרננדז, הכירזה על שני ימי אבל במדינה.

(עימותים מול כוחות המשטרה בעקבות מציאת הגופה, מתוך שידורי הטלוויזיה הארגנטינאית)

לוקאס מנגיני ריי, צעיר בן 20, נותר נעדר מאז התאונה. צוותי החילוץ ששלחה למקום ממשלת ארגנטינה לא איתרו אותו, לכן פתחו משפחתו ותושבים מקומיים בקמפיין, במסגרתו הפיצו את תמונתו ופרטיו וקראו לציבור לסייע בחיפושים, בתקווה שיימצא בחיים. אולם אתמול נודע כי צוותי החילוץ איתרו את גופתו, בין הקרון השלישי והרביעי. החדשות עוררו זעם ציבורי, שהאשימו את אוזלת ידה של המשטרה באיתור המאוחר של הגופה. הפגנות שהחלו בתחנת הרכבת "אונסה" ובסביבתה גלשו להפרות סדר, שריפת פחים ועימותים עם כוחות המשטרה במקום. מספר שוטרים נפצעו ולפחות שני מפגינים נעצרו. משפחת ההרוג דווקא קראה למתפרעים להפסיק ולהרגיע את הרוחות.

עימותים עם שוטרים לאחר תאונת הרכבת בבואנוס איירס פברואר 2012. רויטרס
משפחת ההרוג דווקא קראה למתפרעים להפסיק ולהרגיע את הרוחות. העימותים בבואנוס איירס/רויטרס

בתוך כך, החקירה אודות נסיבות התאונה ממשיכה. נהג הרכבת, מרכוס קורדובה, שוחרר בהוראת שופט, לאחר שתושאל בנושא. בעדותו מול השופט, טען הנהג "ניסיתי לעצור פעמיים, אבל המנגנון לא עבד. הזהרתי את עמיתי לעבודה". התביעה לא הסכימה עם שחרורו.

תאונה שלישית בשנה האחרונה

התאונה התרחשה ביום רביעי האחרון בבירת ארגנטינה, בעיצומה של שעת השיא בתחבורה הציבורית. הרכבת, שהייתה עמוסה בכאלף נוסעים, רבים מהם עומדים במעברים בשל הצפיפות, נכנסה בלי לעצור לתחנת הקצה שלה - והתנגשה בקצה המסילה. הרכבת נסעה באותה עת במהירות 20 קמ"ש, והתנגשה בעוצמה במחסום, כשאת עיקר הנזק סופג הקרון הראשון, בו היו מרוכזים גם זוגות אופניים רבים. מדובר בתאונה גדולה השלישית ברכבת בבואנוס איירס בתוך פרק זמן של שנה. בספטמבר האחרון, נהרגו תשעה בני אדם ונפצעו למעלה מ-200 בהתנגשות בין רכבת לאוטובוס בעיר. בפברואר שעבר, נהרגו ארבעה בני אדם ונפצעו כ-120 בהתנגשות בין רכבת מקומית לרכבת בין-עירונית.

עוד בנושא:
הדיווח על התאונה: המסילה נגמרה, הרכבת המשיכה
צפו: הרכבת הארגנטינאית מתנגשת בעוצמה בתחנה
צפו בתיעוד מחודש ספטמבר: התנגשות רכבות ואוטובוס בארגנטינה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully