וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח במצרים: רשת ריגול העבירה מידע לישראל

ניר יהב

24.2.2012 / 9:59

לפי עיתון "אל-אהראם", אזרח ירדני שנעצר בחשד שריגל למען ישראל התבקש על ידי איש מוסד להקים רשת שתאזין לבכירים במדינה. השדרים הועברו, לפי הדיווח, ישירות לישראל

העיתון המצרי "אל-אהראם" דיווח הבוקר (שישי) כי חקירתו של האזרח הירדני בשאר אבו זיד, המואשם בריגול למען ישראל, חשפה רשת שהאזינה לטלפונים של בכירים מצרים וזרים. לפי הדיווח, אבו זיד, שעבד כמהנדס תקשורת המומחה ללווינים ורשתות במצרים, סיכם עם איש המודיעין הישראלי "אופיר הררי" שיעביר לישראל שיחות בינלאומיות דרך רשת ישראלית על מנת שהמודיעין הישראלי יוכל להאזין להן. לפי העיתון, השיחות כללו את כל המגזרים האפשריים.

העיתון גילה כי בעקבות חקירתו של אבו זיד, הואשמו ארבעה אנשים נוספים שעבדו בחברת תקשורת מצרית, ביניהם אדם עם אזרחות אמריקאית. לפי האישומים נגדם, הם סייעו בהעברת השיחות הבינלאומיות שהגיעו למצרים דרך הרשת הישראלית. אבו זיד, לפי העיתון, הודה כי הוא מכיר את אופיר הררי – שאינו נמצא במצרים ולכן המשפט מתנהל בלעדיו – ואף גילה כי הררי ביקש ממנו לקנות 300 מכשירי טלפון נייד ולשלוח אותם לישראל, אלא שהם נתפסו.

החוקרים, על פי העיתון, סבורים כי חברי הרשת פגעו קשות בביטחון הלאומי המצרי כשאפשרו לישראל להאזין לשיחות ולהקליטן. בנוסף פגעו חברי הרשת בכלכלה המצרית שכן הדבר גרם להפסדים כספיים לא קטנים. לפי הדיווח, כמות השיחות שהופנתה לישראל הייתה רבה מאוד, כמיליון דקות מדי חודש.

בחודש אוגוסט האחרון נודע דבר מעצרו של אבו זיד במצרים. אז דיווח "אל-אהראם" כי "קצין המוסד" הישראלי הררי ביקש מהאזרח הירדני אבו זיד להקים חברה לייבוא חלבון בשם קריאטין המחזק את שורשי השיער ומונע נשירה. לטענת העיתון, המטרה הייתה לפגוע בפריון של הנשים והגברים במצרים. "קצין המוסד רצה שהחברה שהירדני יקים תהיה היחידה שמוכרת מוצר זה", נכתב. "הוא אמר לאזרח הירדני כי המוצר הזה גורם לעקרות אצל גברים ונשים, והוא רוצה להקים את החברה כדי לפגוע בפריון המצרי באופן מוחלט". בנוסף נטען כי המוסד הישראלי ביקש מהמרגל הירדני להקים חברות תקשורת בסודן ולוב כדי שיהיה ניתן לבצע האזנות במדינות אלו. על פי הדיווח, האזרח הירדני הודה בחקירתו כי הסכום שקיבל עבור עבודתו למען המוסד עמד על 35 אלף דולרים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully