וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: "סוכן המוסד ביקש לפגוע בפוריות העם המצרי"

ניר יהב

17.8.2011 / 10:37

התקשורת במצרים דיווחה כי הישראלי 'אופיר הררי', שמואשם בריגול למען המוסד, שילם לאזרח ירדני כדי שימכור לגברים ונשים במצרים מוצר קוסמטי שגורם לעקרות. "רצה לפגוע בפריון המצרי"

העיתון המצרי "אל-אהראם" פירסם הבוקר (רביעי) פרטים חדשים מחקירתו של האזרח הירדני, שמואשם יחד עם הישראלי 'אופיר הררי' בריגול לטובת המוסד. על פי הדיווח, "קצין המוסד" הישראלי ביקש מהאזרח הירדני, בשאר אבו זיד, להקים חברה לייבוא חלבון בשם קריאטין המחזק את שורשי השיער ומונע נשירה. לטענת העיתון, המטרה הייתה לפגוע בפריון של הנשים והגברים במצרים.

"קצין המוסד רצה שהחברה שהירדני יקים תהיה היחידה שמוכרת מוצר זה", נכתב. "הוא אמר לאזרח הירדני כי המוצר הזה גורם לעקרות אצל גברים ונשים, והוא רוצה להקים את החברה כדי לפגוע בפריון המצרי באופן מוחלט". בנוסף נטען כי המוסד הישראלי ביקש מהמרגל הירדני להקים חברות תקשורת בסודן ולוב כדי שיהיה ניתן לבצע האזנות במדינות אלו. על פי הדיווח, האזרח הירדני הודה בחקירתו כי הסכום שקיבל עבור עבודתו למען המוסד עמד על 35 אלף דולר. לדיווחים הללו אין שום אישור ממקור אחר ומידת מהימנותם אינה ברורה.

כלי התקשורת במצרים דיווחו בתחילת השבוע על מעצרו של הררי, המואשם בריגול לטובת ישראל ובפגיעה בביטחונה של מצרים. על פי הדיווחים, הררי אינו נמצא במצרים ולכן הוא איננו עצור. בנוסף דווח כי האזרח הירדני, בשאר אבו זיד, נחקר בשל חשדות דומים בחודש אפריל האחרון וכעת הוא עצור במצרים.

לפי הדיווח, השניים נאשמים בריגול למען מדינה זרה במטרה לפגוע באינטרסים הלאומיים של מצרים. עוד עולה מהדיווחים כי האזרח הירדני העצור הוא מהנדס תקשורת, המתמחה בלווינים וברשתות, שעל פי טענות השלטונות המצרים עמד בקשר עם הררי, "איש המודיעין הישראלי", ואף פגש אותו בחו"ל לצורך משימותיו.

כמו כן, עצור במצרים מזה כחודשיים אילן גרפל, ישראלי נוסף החשוד בריגול. אתמול אמר שגריר מצרים בישראל, יאסר רידא, בראיון מיוחד לוואלה! חדשות כי גרפל "נמצא בידיים טובות. זה עניין משפטי, לא החלטה פוליטית", והוסיף כי "הוא יזכה לטיפול נורמלי והוגן. אני סומך על מערכת המשפט המצרית".

עוד בנושא
דיווח במצרים: "ישראלי נוסף מואשם בריגול"
שגריר מצרים בישראל: "גרפל נמצא בידיים טובות"

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully