וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אשל: הקריירה הפוליטית של האוזר בסימן שאלה

פנחס וולף

23.2.2012 / 12:59

משבר האמון בין נתניהו להאוזר יקשה על מזכיר הממשלה לקבל מקום גבוה ברשימת הליכוד. יש מי שחושב שהאוזר נאחז בכסאו, ולא מתפטר כדי לשמור על מעט הכוח שנותר לו

ערוץ הכנסת

(באדיבות ערוץ הכנסת)

בכירים בליכוד מעריכים שהאופן שבו התנהל מזכיר הממשלה, צבי האוזר, בפרשת נתן אשל, מחליש מאוד את סיכוייו להיבחר לכנסת הבאה ברשימת הליכוד. לדבריהם, היה ניתן לצפות שהאוזר יתפטר מתפקידו בשל ההשפלה הפומבית שספג מנתניהו. ראש הממשלה נזף בהאוזר בשיחות פרטיות, וגם גער בו לעיני המצלמות בישיבת הממשלה. ההערכה הרווחת היא שמזכיר הממשלה נאחז בציפורניו בתפקיד היוקרתי, כדי להגיע לפריימריז בליכוד בעמדת כוח, אם יחליט להתמודד על מקום ברשימת המפלגה.

האוזר לא טרח ליידע את נתניהו על פרשת ההטרדה בלשכת ראש הממשלה, ובין השניים נפער משבר אמון חמור. זה זמן רב שבליכוד מסתובבות שמועות על רצונו של האוזר להתמודד לרשימת הליכוד לכנסת. האוזר, שמעריכים שירוץ במחוז תל אביב, ניצב מול מתחרה עיקרי אחד – דוד שרן, ראש המטה של שר האוצר, יובל שטייניץ. ההערכה הייתה שסיכוייו של האוזר גבוהים בהרבה משל שרן, משום שהוא זכה לתמיכת נתניהו. אלא שבעקבות פרשת נתן אשל הכל התהפך.

כעת, האוזר נחשב ל"סדין אדום" אצל נתניהו. גורמים בכירים בליכוד אמרו לוואלה! חדשות כי סיכוייו להיבחר לרשימת הליכוד הפכו אפסיים, למרות שהוא נחשב למקורבו של השר גדעון סער, דמות חזקה בסניפי הליכוד בתל אביב. "סער לא יפעל בניגוד גמור לעמדת נתניהו", הסבירו גורמים שונים. "סניפי הליכוד בתל אביב נחשבים מתונים ומאוד פרו-נתניהו. הם לא ילכו בניגוד לעמדת ראש הממשלה".

יספוג את ההשפלות, בינתיים

אך בליכוד כלל לא בטוחים שהאוזר הכריע אם לרוץ לכנסת, במידה שיסתיים תפקידו כמזכיר הממשלה. יתכן שכשהאוזר יראה שסיכוייו נמוכים מדי, הוא יוותר על הרעיון, וישוב לעיסוקיו בעריכת דין או יפנה לדרך אחרת.

למרות המתח הרב עם נתניהו, מתח שראש הממשלה לא ניסה להסתיר, האוזר ממשיך לאחוז בתפקידו. ההיגיון אומר שאחרי ההשפלה הפומבית שחווה השבוע בפתח ישיבת הממשלה ("פרשת המנעול") היה עליו לקום וללכת. גורמים בליכוד מעריכים כי הדבר דווקא מחזק את ההערכה כי בכוונתו לרוץ ברשימת הליכוד.

"האוזר צריך להגיע לפריימריז זמן קצר לאחר סיום תפקידו כמזכיר ממשלה, כדי להגיע עם ההילה של התפקיד", אמרו. "אם האוזר יפרוש עכשיו, הוא יפסיד. גם אם נתניהו ימשיך לפגוע בו, הוא ימשיך לכופף את הראש, ולעשות כאילו הוא לא שומע".

תגובתו של האוזר לדברים טרם התקבלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully