וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות "פרשת התארים" של לפיד: בר אילן תיקנס?

ענת שלו

22.2.2012 / 19:25

המל"ג דחתה את ערעור האוניברסיטה על החלטתה לבטל את המסלולים לתארים מתקדמים ללא תואר ראשון. כעת, ידרשו הסטודנטים להשלים לימודי תואר ראשון, אך לא ישלמו שכר לימוד

למרות מחאת האוניברסיטה, מסתמן שיאיר לפיד לא יוכל להשלים את הדוקטורט: לאחר שלל הפרסומים בעיתונות, פתיחת בדיקה של מבקר המדינה וקיתונות של ביקורת בעקבות פרסום "פרשת התארים" של לפיד, החליטה אמש (שלישי) המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לדחות את הערעור שהגישה אוניברסיטת בר אילן על החלטת המועצה מהחודש שעבר, לפיה תחויב האוניברסיטה להפסיק את מסלולי הלימוד לתארים מתקדמים, ללא לימודי תואר ראשון.

עד כה, אפשרה אוניברסיטת בר אילן לסטודנטים ללמוד במסלולים לתואר שני ושלישי ללא השלמת הלימודים לתואר הראשון, זאת בניגוד לכללים הקבועים במועצה להשכלה גבוהה. בין היתר, הוחלט כי תיפסק באופן מידי קבלת סטודנטים למסלולים מסוג זה, והסטודנטים הלומדים כעת יתבקשו להשלים את לימודיהם לתואר ראשון. עם זאת, האוניברסיטה לא תורשה לגבות מאותם סטודנטים שכר לימוד על לימודים אלה.

בר אילן: "הנוהל לא קיים רק אצלנו"

"על בסיס טענות האוניברסיטה, ועל בסיס ממצאי הבדיקה של האגף האקדמי של המל"ג בכלל האוניברסיטאות, עולה כי אוניברסיטת בר אילן היא היחידה המאפשרת הענקת תואר שני או שלישי לסטודנטים חסרי תואר ראשון, תוך חריגה מהאישורים שניתנו על ידי המל"ג ומהנחיותיה. הוועדה רואה בחומרה את האפשרות שקבעה האוניברסיטה כסטייה מהותית מהנחיותיה, החלטותיה ומאמות המידה האקדמיות הראויות", כתבה הוועדה בהחלטה. כמו כן, נמסר מהוועדה כי תישקל הטלת סנקציה כספית על האוניברסיטה בגין החריגה.

הוועדה הוסיפה כי על האוניברסיטה להעביר בתוך שבוע מיום קבלת ההחלטה מספר מדויק של הסטודנטים הלומדים במסלולים המדוברים, תוך פירוט התוכניות בהן הם לומדים. "על האוניברסיטה לגבש מתווה אישי מותאם לכל סטודנט חסר תואר ראשון הלומד כיום אצלה בתוכנית לימודים לקראת תואר מתקדם, על מנת שישלים את לימודיו לתואר ראשון לפני סיום התואר המתקדם", נמסר.

מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה כי "ההליך לקבלת סטודנטים לתארים מקדמים בלי תואר ראשון במקרים יוצאי דופן קיים לא רק באוניברסיטת בר אילן אלא גם במוסדות אקדמיים אחרים, בישראל ובעולם הבינו את הצידוק בקיום הליך כזה. הנוהל לקבל סטודנטים קיים כבר עשרות שנים והיה גלוי גם למל"ג ולכל הבא בשערי האוניברסיטה". בבר אילן הוסיפו כי "מאז הקמת האוניברסיטה התקבלו בתנאים ייחודים אלה כ-30 סטודנטים בלבד, כולם מועמדים בעלי ניסיון והכשרה יוצאי דופן בתחומם ובעלי הישגים מוכחים ובולטים".

לאחר פרסום הפרשה, האשים לפיד את מחוללי הסערה ברדיפה פוליטית. "הסיבה היחידה שהעבירו אותי ללימודי תואר שלישי היא שגמרתי את לימודי התואר השני בהצטיינות. האם בכל פעם שמישהו יטיח בי האשמה שקרית, אני אמור מיד לטהר את עצמי? החיים קצרים מדי, ואני עסוק עכשיו בדברים יותר משמעותיים. אני חושב שהציבור הבין מיד שמדובר ברדיפה פוליטית והדבר היחיד שהוא רשם בפני עצמו מכל הפרשה זה שהוא לא ידע שאני עושה דוקטורט", כתב לפיד בעמוד הפייסבוק שלו.

עוד על "פרשת התארים":
החלטת המל"ג: ניסיון להכשיל את יאיר לפיד?
המל"ג: הפטור מתואר ראשון ליאיר לפיד - לא תקין
יאיר לפיד מודיע על כניסתו לפוליטיקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully