וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר לפיד על "פרשת התארים": "רדיפה פוליטית"

פנחס וולף

5.2.2012 / 0:01

בדף הפייסבוק שלו טען לפיד: "קיבלו אותי ללימודי דוקטורט רק משום שסיימתי בהצטיינות תואר שני". הוא גם קרא לציבור הרחב ללכת להצביע "כדי לעצור את המפלגות הסקטוריאליות"

לראשונה מאז פורסמה "פרשת התארים" של יאיר לפיד, לפיה אוניברסיטת בר אילן קיימה מסלול מיוחד – אליו נרשם גם לפיד – שאיפשר רישום לתואר שלישי, גם בלי שהשלים תואר ראשון, לפיד מגיב. במענה לשאלה בדף הפייסבוק שלו, כתב לפיד כי, "אפילו המל"ג (המועצה להשכלה גבוהה – פ"ו) לא התלונן עלי בשום צורה. הם רק אמרו שהמסלול שפתחה בר-אילן (הרבה לפני שהגעתי לשם) לא קיבל אישור.

"כזכור", המשיך לפיד לכתוב, "הסיבה היחידה שהעבירו אותי ללימודי תואר שלישי היא שגמרתי את לימודי התואר השני בהצטיינות. האם בכל פעם שמישהו יטיח בי האשמה שקרית, אני אמור מיד לטהר את עצמי? החיים קצרים מדי, ואני עסוק עכשיו בדברים יותר משמעותיים. אני חושב שהציבור הבין מיד שמדובר ברדיפה פוליטית והדבר היחיד שהוא רשם בפני עצמו מכל הפרשה זה שהוא לא ידע שאני עושה דוקטורט".
בימים האחרונים לפיד השיב לשאלות רבות שעל סדר היום. כך, רק ביממה האחרונה הוא הביע את דעתו ביחס לש"ס (כשהחליט לתקוף רק את שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס), בנוגע להסדר מדיני ובעניין שינוי שיטת הממשל.

"לא יהיה פה שלום עד שלא תתגבש חברה ישראלית שמסוגלת לעשות שלום בתוכה", הוא כתב במענה לשאלה בנושא הסדר מדיני. "התפיסה האומרת שאם רק נרצה מאוד מאוד יהיה פה שלום, היא פשטנית. כל עוד החברה הישראלית לא תמצא מחדש את המכנה המשותף שלה - הכלכלי והחברתי - ותבנה מחדש עמוד שדרה אמתי, הרי שאין מי שיעשה שלום. בטח לא כשממול נמצא עם שעוד לא החליט אם הוא רוצה עצמאות מדינית או להרוג יהודים". לפיד הסביר מדוע הוא לא עונה תשובה חדה לנושא: "אתה מחפש 'תשובה לשאלות מהותיות?' לרוב השאלות המהותיות אין תשובה, בגלל זה הן מהותיות, בגלל שיש בהן מורכבות ואדם רציני אינו מנסה לחפש להן תשובה חדה".

"מעמד הביניים לא יכול לסבול עוד"

כדי לעצור את ש"ס – לפיד קרא למבקרים באתר שלו: לכו להצביע. "אחוזי ההצבעה הנמוכים משרתים את המפלגות הסקטוריאליות", טען. "אם 80% מהישראלים היו הולכים להצביע, אריאל אטיאס למשל לא יכול היה לעשות רפורמה בדיור שמשרתת רק את הציבור שלו. העיקרון אומר שהכסף לא צריך ללכת לסקטורים, לקבוצות אינטרסים ולמי שיושב על הגרון של הקואליציה, הוא גם לא צריך ללכת לממשלות של 40 שרים, הוא צריך לשמש את הציבור היצרני של מדינת ישראל.

"המפלגה שלנו אינה נלחמת בחרדים אלא מדברת על תיקון כולל יותר ומלחמה למען מעמד הביניים - המעמד היצרני של מדינת ישראל, שנותן הכל ומקבל כל כך מעט". לדבריו, שותפיו למפלגה יהיו אנשי מקצוע בתחומם: בריאות, חינוך וכן הלאה. "זה גם ימנע קרבות על תיקים", הוא קיווה. "כל אחד יידע מראש למה הוא מיועד".

ואילו בנוגע לשינוי שיטת הממשל, הוא חשף את עמדתו לפיה ראש המפלגה הגדולה ביותר ימונה אוטומטית לראש הממשלה, אחוז החסימה יעלה ל-6%, ואפשרות להפיל ממשלה רק ברוב של 66%. לפיד התייחס לטענות לפיהן הוא חסר ניסיון בתחום הציבורי. לדבריו, "רק במדינת ישראל העובדה שאנשים נכשלים שוב ושוב בהנהגת המדינה פירושה שהם 'מנוסים'. בכל מדינה אחרת נהוג להביא אנשים חדשים כדי לנסות לשנות כיוון. אנחנו נהיה מפלגת המרכז היחידה שמביאה קולות גם מהליכוד ומישראל ביתנו. גם שם יש לא מעט אנשים שהם ממעמד הביניים ואינם יכולים עוד לסבול את המצב".

יאיר לפיד בפוליטיקה - כותרות אחרונות

המל"ג קבעה: יאיר לפיד לא יוכל ללמוד לתואר מתקדם
המל"ג: הפטור מתואר ראשון ליאיר לפיד - לא תקין
יאיר לפיד מבהיר: "אין סיכוי שאצטרף לקדימה"

(עדכון ראשון - 21:30)

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully