וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נערים היכו בן 60 למוות בירושלים - וזוכו מהריגה

גלעד גרוסמן

22.2.2012 / 16:10

שני נערים זוכו מהריגתו של לנס וולף לאחר שהכו אותו עם מקל, אך הורשעו בעבירה הקלה יותר לאחר שבית המשפט קבע כי השניים לא יכלו לצפות את מותו לאחר שהכו אותו רק פעם אחת

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה הבוקר (רביעי) שני נערים בני 16 ו-17 מהריגתו של לנס וולף, יהודי אמריקאי בן 60, אותו היכו באמצעות מקל לאחר שסירב לתת להם סיגריה בירושלים באוגוסט 2010. בית המשפט הרשיע את השניים בגין עבירה קלה יותר של גרימת מוות ברשלנות, לאחר שקבע כי השניים לא יכלו לצפות את מותו של וולף לאחר מכה אחת שנתנו לו.

על פי כתב האישום, הנערים בילו יחד עם כמה מחבריהם ב"כיכר החתולות" במרכז ירושלים. השניים שתו וודקה עם חבריהם, ובשלב מסוים ניגש אחד מהם לוולף וביקש ממנו סיגריה. וולף סירב לבקשה ואף קילל את הנערים. זמן קצר לאחר מכן שבו השניים לכיכר, אחד מהם הכה את וולף בראשו עם קורת עץ, ולאחר מכן הם נמלטו מהמקום. וולף הובהל לבית החולים, שם מת כתוצאה מהמכה.

השניים רצו "לסגור חשבון"

השופט רפי כרמל קבע, בין השאר על סמך סרטון וידיאו שתיעד את האירוע, כי הנער המכה הדף חפץ כלשהו לעבר המנוח, ולאחר שוולף הדף אותו, הנער הכה בו "כהרף עין, ללא היסוס". להגנתם, טענו הנערים כי אחד מהם פגע בוולף עם הקורה בניסיון להתגונן מפניו, ולא התכוון לגרום לו לפגיעה. עם זאת, השופט קבע כי לנערים לא נשקפה כל סכנה וביכולתם היה לנתק מגע ולעזוב מבלי להמשיך ולהתעמת עם וולף, ועל כן לא ניתן לקבל טענה של הגנה עצמית.

השופט קבע כי השניים רצו "לסגור חשבון" עם וולף, אולם לא התכוונו להמיתו. כמו כן, לא בטוח האם הנערים כיוונו את המכה לראשו של וולף, ויתכן כי הנערים גרמו למותו ברשלנות מבלי להיות מודעים לסכנה הממשית שהוא ימות כתוצאה מהמכה.

עורך הדין נמיר אל-דבי, שייצג את אחד הנערים, בירך על ההחלטה: "בית המשפט לא קיבל את טיעון המאשימה, שבא להחמיר עם הנאשמים ולהציגם בתור מי שביצעו את המעשה תוך אדישות להתרחשות התוצאה, אלא קיבל את הטיעון לפיו ניתן לייחס להם לכל היותר עבירה קלה יותר". משמעות ההחלטה שהתקבלה היא שהשניים צפויים לקבל עונש נמוך בהרבה מהעונש שדרשה התובעת, מאחר והעונש המקסימלי על גרימת מוות ברשלנות הוא שלוש שנים בלבד.

עוד בנושא:
תיעוד מזעזע: נערים משיקגו ביצעו לינץ' במהגר
חשד לרצח ביפו: בעל מכולת נדקר למוות במהלך קטטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully