וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל תסמונת טורט: הוקל עונש נהג שיכור שדרס למוות

גלעד גרוסמן

22.2.2012 / 11:15

בית המשפט גזר 18 חודשי מאסר על אריאל ברונפלד, בן 27, שבשנת 2010 נהג בשכרות, חצה רמזור אדום, פגע ברכב וגרם למותו של קשיש בן 82. פרקליטו: "בית המשפט מצא את האיזון"

בית המשפט המחוזי בפתח תקוה גזר הבוקר (רביעי) 18 חודשי מאסר על אריאל ברונפלד, בן 27 מתל אביב, שהורשע בהריגה לאחר שלפני כשנתיים וחצי חצה רמזור אדום עם מכוניתו בעת שנהג שיכור, פגע ברכב אחר וגרם למותו של אדם בן 82. בית המשפט התחשב בין השאר בכך שברונפלד סובל מתסמונת טורט. בנוסף למאסר בפועל, בית המשפט גזר על ברונפלד גם פסילת רישיון ל-15 שנה ותשלום פיצוי בסך 50 אלף שקלים למשפחת המנוח.

התאונה הקטלנית התרחשה באוגוסט 2009. ברונפלד שתה לשוכרה בפאב בתל אביב, לפני שנסע בשעת בוקר מוקדמת לרעננה. הוא התנגש ברכבו של גרי אלכסנדר, ופצע אותו אנושות. כעבור כשבוע מת אלכסנדר בבית החולים. פרקליטו של ברונפלד ביקש להקל עמו בשל העובדה שהוא סובל מתסמונת טורט, וטען כי הוא לא יוכל לעמוד בתנאי מאסר בכלא. מנגד, הפרקליטות ביקשה להחמיר עם ברונפלד, בשל העובדה שנהג כשהוא שיכור וגרם למותו של אדם. גם בני משפחתו של המנוח ביקשו להחמיר בעונש, בין השאר כדי להרתיע אחרים מנהיגה בשכרות ולמנוע את הקטל בכבישים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדיניות הענישה בעבירות הגורמות לקטל בדרכים הולכת ומחמירה וביתר שאת, כאשר מדובר בעבירות של הריגה ונהיגה בשכרות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מדיניות הענישה בעבירות הגורמות לקטל בדרכים הולכת ומחמירה וביתר שאת, כאשר מדובר בעבירות של הריגה ונהיגה בשכרות", כתבה השופטת ורדה מרוז בגזר הדין. "ריבוי התאונות אשר סופן גדיעת חיי אדם, הובילה להחמרה ניכרת ברמת הענישה, שנועדה להרתיע נהגים ולגרום לשינוי באורחות נהיגתם והגברת מודעותם לתוצאות האפשריות של נהיגה המפרה את חוקי התנועה וגורמת לסיכון חיי אדם".

עם זאת, היא קבעה כי יש להתחשב במחלתו של ברונפלד ובנסיבות חייו הלא פשוטות, שכללו גם השפלה והתעללות שעבר בכלא צבאי, שם התנכלו לו בשל המחלה. "אין דין יום מאסר עבור הנאשם כדין יומו של אסיר 'רגיל'", כתבה השופטת מרוז בגזר הדין. היא סברה שיש מקום להקל באופן משמעותי בעונשו של ברונפלד, אולם לא קיבלה את הטענה שיש להסתפק במאסר על תנאי או עבודות שירות.

"לדעתי התוצאה הראויה ביותר הייתה שהוא לא יישב במאסר, אבל בית המשפט לא התעלם כלל ועיקר מהמצוקה האישית של הנאשם ומהבעיה הרפואית שלו והקשיים שעלולים להיות מנת חלקו בכליאה, ומצא את האיזון", אמר פרקליטו של ברונפלד, עו"ד אילון אורון.

עוד באותו נושא
חשד: דרס החיילת, הפקיר והחליף צמיגים וגחון ברכב
7 שנות מאסר לצעיר שדרס למוות הולך רגל והפקירו
אישום: הנהג הרג הולך רגל, ברח והלך לישון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully