וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרם על שטראוס הגיע למרכולים: "המחירים הם אסון"

הקריאות לחרם - שבבסיסו הפער בין מחירי החטיף "פסק זמן" בארץ ובחו"ל - כבשו בסערה את הישראלים. "זה פשוט ניצול ציני וזלזול בציבור, לאן הגענו?", זעמו הצרכנים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, שי מכלוף, שלומי גבאי; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

אחרי מחאת הקוטג' בחודשי הקיץ והמחאה החברתית נגד יוקר המחייה, שגררה חרם צרכנים על חברת תנובה, ניצבת כעת חברת שטראוס על הכוונת. תמונה אחת בפייסבוק, בה הוצג חטיף "פסק זמן" - הנמכר בארצות הברית במחיר של כשני שקלים ושישים אגורות, כמעט ארבעה שקלים פחות ממחירו בישראל, הובילה לקריאות רבות להחרים את החברה.

מלכה מועלם, צרכנית מירושלים, אמרה אתמול (שני): "זה כל כך לא יפה לקחת מהילדים העניים שיש במדינה. זה ניצול ציני של אנשים שלא מבינים ולא יודעים. הם קונים רק כי הם רוצים שיהיה לילדים. תראו איזה מחירים, זה אסון, פשוט אסון". לדבריה, "לא ייתכן דבר כזה, ממש צריכים לעשות עליהם חרם. לאיפה הגענו, לאן?".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנימין סעדיה, גם הוא תושב הבירה, שותף לתחושותיה של מועלם. מעכשיו אני מפסיק עם הדברים האלה. נפסיק עם השטויות, עם 'פסק זמן' ועם כל הדברים האלה. ואז, אולי יורידו את המחירים. למה לתושבים בחו"ל מגיע יותר?", תבע.

"אם אין ארגון שיאחד את המחאה החברתית - הסיכויים קלושים"

צרכן נוסף, יוני גולדמן, אמר בשיחה עם וואלה! חדשות: "לדעתי זו שערורייה, זלזול בציבור הישראלי. אני חושב שאנחנו צריכים לנקוט צעדים, ולהגיד בקול רם: כזה דבר לא יכול להמשיך". עם זאת, הוא הביע ספק ביכולתו של חרם צרכנים להביא לשינוי מהותי במחירים שגובה חברת שטראוס – כמו גם במחירים שגובים שאר תאגידי המזון בישראל. "הציבור הישראלי לא כל כך מאורגן, והחברות האלה די ענקיות. אם אין ארגון שיאחד את המחאה החברתית - הסיכויים קלושים. אבל משהו צריך לעשות, אי אפשר להמשיך ככה".

בדיקת וואלה! חדשות: מוצרים ישראלים נמכרים בחו"ל בזול

מבדיקת וואלה! חדשות, על פי אתר האינטרנט "הסופר" ולפי תמונות ששלחו גולשי וואלה! חדשות בפייסבוק, עולה כי חטיף "פסק זמן" אינו המוצר היחיד שעולה פחות בחו"ל מאשר בישראל. השוואת מחירי מוצרים ישראלים רבים הנמכרים בחו"ל וגם בישראל מלמדת על פערים במחירים נוספים, לעתים בהפרש ניכר. יש לציין שהמחירים המוצגים בכתבה אינם כוללים מבצעים מיוחדים אלא רק את המחירים שצוינו על ידי הרשתות.

לדוגמה, כפי שנחשף בימים האחרונים, את החטיף פסק זמן ניתן לרכוש בניו ג'רזי במחיר של כ-2.57 שקלים לעומת 5.99 שקלים ברשת מגה בישראל, 4.4 שקלים ברמי לוי ו-6.29 ברשת מגה. חטיפי טוויסט וטעמי שנמכרים במגה ובשופרסל במחיר של 5.5 שקלים, בסופר באבא ב-4 שקלים וברמי לוי ב-3.6 שקלים ו-2.9 שקלים בהתאמה, נמכרים בארה"ב במחיר 1.45 שקל ו-1.8 שקל בהתאמה. חבילת מסטיק מאסט, שעולה במגה 5.99 שקלים ובשופרסל 5.79 שקלים, נמכרת בחנות בלאס וגאס ב-3.7 שקלים. קפה טורקי של עלית שנמכר בשופרסל במחיר 8.99 שקלים (100 גרם), ברשת מגה ב-7.99 שקלים ובסופר באבא במחיר 7.99שקלים, נמכר באנגליה ב-5.85 שקלים (100 גרם).

מחברת שטראוס נמסר בתגובה כי "המחיר הסופי לצרכן נקבע אך ורק על ידי הקמעונאים ואינו נמצא בשליטתנו. החטיפים שנמכרים בניו ג'רזי נמכרים במחיר מבצע עליו החליטו הקמעונאיים המקומיים, ואינם מאפיינים את המחירים לצרכן במהלך השנה. בדומה, ניתן למצוא גם בישראל חטיפים במחיר של שני שקלים. זו החלטה של הקמעונאי, לא של שטראוס".

לקריאה נוספת
בדיקת וואלה! חדשות: המוצרים הישראלים בחו"ל זולים יותר
מכתב אמהות לעופרה שטראוס: "מבינים שעובדים עלינו"
מחאת ה-"פסק זמן": שטראוס איבדה 170 מיליון מערכה
"אם שטראוס לא יורידו המחירים - חרם מה-1 במרץ"

(עדכון ראשון: 19:40)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully