וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא גרמניה התפטר עקב חשד שקיבל טובות הנאה

17.2.2012 / 14:33

וולף קיבל את ההחלטה בעקבות המהומה שפרצה באחרונה בעקבות החשדות. "ניכר כי האמון שתושבי גרמניה נותנים בי נפגע משמעותית". הנשיא הקודם התפטר גם הוא, לפני פחות משנתיים

יש מדינות בהן חשד הוא עילה מספקת להתפטרות: נשיא גרמניה, כריסטיאן וולף, התפטר היום (שישי) מתפקידו לאחר שנחשד בקבלת טובות הנאה. "ההתפתחויות בימים ובשבועות האחרונים הראו כי האמון של תושבי גרמניה בי, וכך גם התפקוד שלי, נפגעו באופן משמעותי", אמר וולף, והוסיף כי "לפיכך, לא אוכל יותר לתפקד כנשיא במדינתי או מחוצה לה".

במקרה אחד נחשד וולף כי לפני ארבע שנים לקח הלוואה פרטית לרכישת בית בריבית נמוכה מזו שניתנת בשוק. ההלוואה ניתנה לו שנתיים לפני שמונה לנשיא, כאשר וולף שימש מושל מחוז דרום-סקסוניה. בפרשה נוספת הודה הנשיא המתפטר כי השתמש בווילות של אנשי עסקים לשם חופשות פרטיות בין השנים 2003 ל-2010.

וולף הוא הנשיא הגרמני השני שעוזב את תפקידו בתוך שנתיים, לאחר במאי 2010 פרש הורסט קוהלר מתפקידו בעקבות התבטאויות שנויות במחלוקת. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, שקידמה את וולף לתפקיד הנשיא וגיבתה אותו עם חשיפת הפרשות, אמרה לאחר הודעת ההתפטרות כי היא מצטערת מאוד לשמוע על התפטרותו, וציינה כי פנתה לפרלמנט בבקשה להסיר את החסינות הדיפולמטית שניתנה לו עד כה. מרקל הוסיפה בהצהרה שפרסמה לאחר ההודעה כי תפעל בשיתוף עם מפלגות האופוזיציה במטרה במטרה "למצוא מועמד שיהיה מקובל על כולם" להחליף את וולף בתפקידו.

לקריאה נוספת
בסבב השלישי: וולף זכה בנשיאות
הנשיא הורסט קוהלר מודיע על התפטרותו
שר ההגנה הגרמני התפטר בגלל העתקת הדוקטורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully